גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

הסכמי עבודה – כל מה שצריך לדעת

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

כעת לאחר תקופת הקורונה אנשים רבים מתחילים לחזור אל שוק העבודה מה שמוביל אותנו לשאלה האם מעסיק חייב להחתים עובד על הסכם עבודה? מה הוא אמור לכלול? האם הוא ניתן לשינוי? על כך ועוד בשורות הבאות. 

האם עובד זכאי להסכם עבודה?

נתחיל ונאמר מזה שבאופן כללי המעסיק לא חייב למסור לעובד הסכם עבודה כתוב אלא אם כן מדובר בעובד זר בדרך כלל. עם זאת, על המעסיק למסור לעובד פירוט על תנאי העסקתו עד 30 יום ממועד תחילת העבודה. אי מילוי חובה זה עשויה לגרור סנקציות משפטיות לא נעימות. 

מהו הסכם עבודה ומה הוא כולל?

הסכם עבודה הנעשה בעזרת עורך דין מסחרי הוא הסכם הכולל מידע חשוב בנוגע לזהות העובד והמעסיק, תאריך תחילת העבודה, מהו אורך יום העבודה של העובד, מהו יום המנוחה השבועי שלו, מה תפקידו בכוח, מהם התנאים הסוציאליים והגופים אליהם המעסיק מעביר את הכספים ועוד. 

מדוע חשוב שיהיה הסכם עבודה כתוב?

על פי משרד עורכי דין עברי קרנר הסכם העבודה מציג בצרוה בהירה הן למעסיק והן לעובד את תנאי העסקה שסוכמו בין הצדדים. זה מאפשר עבודה בהירה ונעימה בין הצדדים ומניעת מחלוקות בעתיד. חשוב שההסכם יהיה בכתב כיוון שלא מעט פעמים בהיסטוריה קרה שסוכמו דברים בעל פה ואז בפועל התנאים היו שונים משסוכמו ולכן אחד הצדדים נפגע. כמו כן ההסכם חשוב מאוד גם עבור משקיעים וצדדים שלישיים כמו למשל במקרה של חברות הזנק (סטארט-אפ) הפועלות בדרך כלל לטובת רכישה/השקעה והמעסיקים ירצו לדעת את תנאי העובדים, הסכמים ועוד. 

האם ניתן לשנות את ההסכם העבודה?

לעתים רבות יהיה הצורך בשינוי הסכם העבודה. לא רק שניתן לשנות אלא רצוי לשנות בהתאם לנתונים העדכניים. עבודה זה דבר דינמי, במיוחד עם עובדים שעובדים שנים במקום העבודה שלהם. ייתכן שינויים בתנאי ההעסקה שלהם, בתפקיד שלהם וכד' ועל כן חשוב לעדכן אותם בהסכם.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא