גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

קניית בית על הנייר – המדריך המלא

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

מחירי הדירות בארץ ללא ספק עצומים. בכדי לרכוש דירה באחד מהערים הגדולות תצטרכו להיפרד מסכומים לא קטנים שלא רבים יכולים לעמוד בהם. אחת הדרכים להוזיל את רכישת הדירה הבאה שלכם היא קניית בית על הנייר. אמנם, בכדי שרכישה על הנייר תהיה אכן משתלמת, יש צורך בלא מעט השקעה בפרטים הקטנים, בכדי לא ליפול בטעויות שיכולות לעלות הרבה כסף.

האם קניית בית על הנייר היא דבר משתלם?

כמו הרבה שאלות, גם לשאלה האם קניית בית על הנייר הינה משתלמת , התשובה היא "תלוי". באופן כללי ניתן לומר שכאשר עושים הכול כפי שצריך והכול הולך כשורה, אין ספק שקנייה על הנייר היא דבר משתלם. מחיר של דירה על הנייר יהיה זול יותר ב – 10 עד 30 אחוז ממחיר אותה דירה כשהיא מוכנה. מדובר בסכום משמעותי מאוד, במיוחד בהתחשב במחירי הדירות היקרים בארץ. עם זאת, ישנם כמה בעיות שעלולות לצוץ ברכישה על הנייר. בראש ובראשונה, התמשכות של הבנייה מעבר למובטח, מה שיכול לגרום להוצאות רבות כגון שכירות של חודשים נוספים או בעיות בעסקת המכירה של הדירה הישנה. בנוסף, בניגוד לדירה שרוכשים אותה כשהיא מוכנה, ואפשר לראות אותה, בדירה על הנייר יכולים להיות פערים במוצר המוגמר לעומת ההבטחות של הקבלן.

אז מה חשוב לעשות לפני קניית בית על הנייר?

ישנם שני דברים עיקריים לעשות לפני קניית בית על הנייר. הדבר הראשון הוא לבדוק היטב את עברו המשפטי והכלכלי של הקבלן. בין אם מדובר בחיפוש ברשת ובמאגרים ממשלתיים, ובין אם מדובר בשיחות עם לקוחות עבר שלו. הדבר השני הוא כתיבת חוזה מנוסח היטב על ידי עורך דין אלעד ויסטוך המתמחה בחוזי נדל"ן , שמבטיח את זכויות הרוכש, במקרה כמו הימשכות הבנייה, או דרישות תשלום נוספות של הקבלן על דברים שכביכול 'צצו' במהלך הבנייה.

אולי יעניין אותך גם!