גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מודיעין עסקי: איך מבצעים אותו – כל מה שרציתם לדעת

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

אם אתם בעלי עסק או שהחלטתם לפתח את סטרט-אפ החלומות שלכם, אחד הדברים שתרצו לעשות הוא לגלות את "מפת הכוחות" מול המתחרים שלכם – מה יתרונכם, ומה ניתן ללמוד מהם? אילו פיסות מידע אפקטיביות הם יכולים לספק לכם למען ההצלחה שלכם?
"מפת הכוחות" הזו נקראת בשפה המקצועית מודיעין עסקי. מודיעין עסקי עוזר לנו להבין איך המתחרים שלנו פועלים, איך מתנהג השוק ומהן מגמותיו – זהו הבסיס שמהווה את עמודי התווך עליהם אנו נשענים לבניית האסטרטגיה העסקית.

אם כך, אולי שאלתם את עצמכם – איך מבצעים אותו?

לביצוע התהליך, יש כמה קריטריונים שיעזרו לכם להגיע להצלחה.

לביצוע מודיעין עסקי, זהו את המגמות בשוק אליו אתם נכנסים

הדבר הראשון שתרצו לעשות לצורך קבלת מודיעין עסקי הוא להתייחס לעתיד הקרוב והרחוק. האם השוק עולה/מתרחב? אם כן, באיזה קצב? ע"פ נתונים אלה העריכו האם נכון להיכנס לשוק מסוים בשלב זה או לא.

עוד דבר שכדאי להבין על השוק הוא האם הוא "ותיק" או "חדש". שוק ותיק יכול לנבא תחזיות עסקיות טובות יותר, משום שהוא מבוסס על נתונים הנמתחים לאורך ציר זמן גדול יותר.

לכן, הבינו את רמת הסיכון שאתם מוכנים לספוג על עצמכם – שכן כניסה לשוק חדש עלולה להוות עבודה קשה יותר ועמוקה יותר עבור האנליסטים המבצעים את המודיעין העסקי.

מודיעין עסקי – הגיע הזמן ללמוד מהמתחרים שלכם

ניתוח מתחרים הוא דבר חשוב. כמה חשוב? למעשה ניתן ללמוד מהמתחרים שלכם על מודלים עסקיים, תוכן שהם מקדמים, לקוחות פוטנציאליים, תמחורי המוצרים/שירותים שלהם ועוד.
כשמדובר בעסקים, קל להבחין שמדובר פה בפיסת זהב שיכולה למנוע טעויות ולספק המון ביטחון וודאות להמשך.

ניתוח מתחרים ייתן לכם את היכולת למדל את המתחרים שלכם ולהבין מה עובד להם, כדי שתוכלו ליישם זאת גם בעסק שלכם.

רתמו את הטכנולוגיה לטובת מודיעין עסקי

אחד הכלים השימושיים דרכם ניתן לבצע מחקר מתחרים, להבין את המגמות בשוק ופרטים רבים נוספים הוא לא אחר מאשר גוגל. גוגל עוזר לנו למצוא מאמרים בנושאים אליהם אנחנו מכוונים, להבין מה הלקוחות שלנו מחפשים ואף מראה לנו מיהם המתחרים החזקים שלנו.

לא רק גוגל, אלא גם דרך הרשתות החברתיות – ניתן לקבל מפה מאוד ברורה של אילו תכנים אנשים אוהבים, למשל דרך קבוצות פייסבוק, דפים של המתחרים ועוד.

בקיצור, היום לא חסר מידע – והיופי הוא שניתן לרתום את כולו לטובת מודיעין עסקי!

לסיכום – אנחנו חיים בעולם דינמי

חשוב לזכור שגם כאשר אנחנו מבצעים חקר מתחרים, המתחרים שלנו כל הזמן מתחדשים בכלים חדשים, בדרכי עבודה חדשות וייתכן שכאשר אנחנו מבצעים את המחקר בזמן מסוים, הוא כבר לא יהיה רלוונטי שנה אחרי.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא