גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מה זה משכנתא הפוכה?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

משכנתא רגילה נועדה על פי רוב למימון רכישה של דירה או בית, לפעמים נכס עסקי או נדל"ן מסוג אחר (כגון משרד, קרקע). לעומת זאת, מה שנקרא משכנתא הפוכה, פה מדובר על כלי פיננסי מסוג אחר לגמרי. במקרה הזה, אין מדובר בהלוואה לצורך רכישת דירת מגורים או נכס. נסביר מה מיוחד במשכנתא ההפוכה, למה היא משמשת ולמי היא מתאימה. 

מימון לבעלי נכסים בלבד 

זוגות או יחידים שרוצים לקנות בית, נעזרים במשכנתא מהסוג הרגיל. משכנתא הפוכה לא תוכל לסייע במקרה הזה ולמעשה, כדי לקבל אותה, אתם חייבים שיהיה לכם נכס משלכם. זה בעצם עובד אחרת – במקום לשלם לבנק בכל חודש עבור ההלוואה שקיבלתם, אתם מקבלים הלוואה אך תמורת ההלוואה משולמת לכם לחשבון הבנק, מדי חודש. אם יש לכם נכס, תוכלו לקבל משכנתא הפוכה, אולם זהו פתרון שלרוב ניתן אך ורק לבני גיל הזהב. 

מתי צריך משכנתא הפוכה 

משכנתא הפוכה היא כלי פיננסי שנועד לאפשר לפנסיונרים להפוך את הבית שלכם למקור הכנסה, אבל מבלי למכור אותו ומבלי לעבור דירה. ברגע שמקבלים משכנתא מהסוג הזה, חותמים על הסכם מול הבנק והבנק משלם כסף שמיועד להגדיל את ההכנסה הפנויה שלכם, לכל מטרה שהיא. להלוואה הזאת לא חייב להיות תאריך סיום מוגמר וגם לא יודעים מראש מהו הסכום שצריך יהיה להחזיר לבנק. זאת, מכיוון שההלוואה מסתיימת על פי רוב כאשר הלווה הולך לעולמו. 

מי מחזיר את ההלוואה 

את המשכנתא המיוחדת הזאת יחזירו בדרך כלל היורשים. הם אלה שיכולים להחליט האם למכור את הבית, להחזיר את המשכנתא ולקחת את הסכום שנותר או לפעול אחרת. כלומר, לפרוע את ההלוואה, להעביר את הבית לבעלותם כיורשים ולהשכיר את הבית או להתגורר בו, לפי רצונם. 

למידע נוסף בנושא השקעות היכנסו לאתר: https://www.maslulim.co.il/

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא