גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

פתיחת עוסק מורשה – סכנות יתרונות וטיפים להתמודדות

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

רוצים לקבל תעודת עוסק מורשה? יש לכם תהליך ארוך לעבור. הוא מתחיל במשרדי מע"מ והדרך קצת אורכה עד לקבלת התעודה. אנחנו כאן בשביל לעבור את זה יחד אתכם. בואו נלמד על פתיחת עוסק מורשה.

פתיחת עוסק מורשה ניתנת לכל אדם שרוצה להיות עצמאי ובעל עסק. בין אם אתם טכנאי מחשבים, מורים פרטיים וכדו'. תצטרכו לפתוח תיק ברשויות המס. חשוב להבין: ההבדל בין עוסק מורשה לעוסק פטור, הוא סך ההכנסות השנתי – אם המחזור השנתי שלכם גדול מ – 100,491 ש"ח לשנה אתם יכולים להירשם לפתיחת עוסק מורשה.

בנוסף, ישנם מקצועות מסוימים, בהם החוק מחייב פתיחת עוסק מורשה ללא כל קשר להכנסות, כמו רואי חשבון, אדריכלים, מהנדסים וכדו'.

 

איך פותחים עוסק מורשה?

ישנם שני דרכים לפתיחת עוסק מורשה: 1. גשו למשרדי מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע'מ, בצעו את פתיחת התיק בעצמכם. 2. היעזרו ברואה חשבון. כך תעבירו את כל תהליך פתיחת התיק במשרדו, כאשר הוא יהיה מחובר לרשויות המס.

חשוב לדעת, פתיחת עוסק מורשה יכולה להתבצע אך ורק בנוכחות בעל העסק עצמו ולא מיופה כוחו וכדו'.

 

אז איך זה עובד?

עליכם להגיע למשרדי מע"מ מצוידים במסמכים הבאים: תעודת זהות עם ספח. צילום צ'ק מבוטל או אישור מהבנק על קיום החשבון שלכם. מסמך זיהוי על הנכס בו תתבצע פעילות העסק. במידה ואתם שוכרים את המקום, עליכם להביא חוזה שכירות חתום.

מלאו את פרטיכם ואת כל פרטי העסק. הכנסות, הוצאות, תחום העיסוק וכו'. רשמו את תאריך פתיחת העסק וחתמו. בשלב זה ייפתח לכם תיק עוסק מורשה ומה שיישאר לכם לעשות זה פתיחת התיק גם במשרדי מס הכנסה.

אולי יעניין אותך גם!