גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

פטור ממס הכנסה – מה זה אומר ומי יכול ליהנות ממנו

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

כשאנחנו חושבים על מס הכנסה, אז הדבר הראשון שעולה לנו בראש, זה שאנחנו צריכים לשלם. הרי לשם כך מיועד מס הכנסה. כל מי שעובד ומרוויח משכורת מסכום מסוים, נדרש לשלם חלק מזה למס הכנסה, על מנת שהמדינה תוכל לספק לו ולאזרחים אחרים שירותים. לשם כך בדיוק מוצאים תלושי שכר, חשבוניות וקבלות.

אך יש גם צד שני למטבע. יש גם מי שנהנה מפטורים וזיכויים במס הכנסה. מדובר על מצב בו אנשים במצבים מסוימים, מקבלים מהמדינה זיכוי עקב הסיטואציה בה הם נמצאים, מסיבות שונות. לעיתים הזיכוי הוא קבוע ולעיתים הוא זמני, וברגע שהסיטואציה משתנה אז הם כבר לא זכאים לזיכוי.

המטרה של פטורים וזיכויים במס הכנסה, היא גם להקל על אנשים שנחשבים מבחינה כלכלית, בפרט אנשים שנמצאים על פניו בסיטואציה פחות טובה מאשר אחרים, וכן במצבים מסוימים פטור ממס הכנסה או הזיכוי נועד לעודד תעסוקה, לעודד מעבר ליישובים מסוימים ועוד.

מתי זכאים לפטור ממס הכנסה

בעיקרון, אנחנו יכולים למצוא קבוצות שונות שזכאיות לפטורים וזיכויים ממס הכנסה. למשל, עולים חדשים זכאים לכך במשך תקופה מסוימת, חיילים משוחררים, סטודנטים בזמן הלימודים, נשים חד הוריות, אנשים שמתגוררים בישובים מסוימים שנחשבים חלשים כלכלית או כאלה שנמצאים בקו העימות, וכן יש סיבות נוספות בגינן אנשים יהיו זכאים לפטורים וזיכויים.

חשוב להבהיר, לא מדובר על פטור מוחלט, אלא על פטור חלקי, שמגלם אחוז מסוים. הסיבה שלא מדובר בפטור מוחלט, היא למנוע מצב שאותם אנשים שזכאים לפטור, ינצלו את זה וינסו להישאר בסיטואציה בה הם נמצאים כל זמן שהם יכולים. מה עוד שהמדינה צריכה את ההכנסות ממס, ולכן לא משתלם לה לספק פטור מלא.

 

נכתב בשיתוף אתר https://biahz.com/

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא