גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

איך מגישים תביעה נגד חברת ביטוח?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

הגשת תביעה כנגד חברת ביטוח היא כמעט עניין שבשגרה. מדובר על תהליך לא פשוט, מאחר ולצידנו עומד עורך דין אחד, לרוב, לעומת זאת לצד חברת הביטוח עומד משרד שלם, גדול ורציני יותר. לחברת הביטוח יש יותר משאבים מאשר לנו, וכן מאחר והם ניסחו את הפוליסה שבשמה אנחנו תובעים את החברה, אז באופן טבעי, הפירושים וההסברים עליה, הם הרבה יותר ברורים להם מאשר לנו.

יחד עם זאת, החוק לא בהכרח תמיד מגן על חברת הביטוח, ושופטים הרבה פעמים נוהגים לקבל את עמדתם של הלקוחות, בין אם זה בגלל שהם צודקים ובין אם זה בגלל שברור להם שחברת הביטוח היא הרבה יותר חזקה ולכן היחסים כאן אינם נמצאים במצב של שוויון, כפי שקורה בתהליכים ובמקרים אחרים.

הגשת תביעה כנגד חברת ביטוח היא עניין מאוד נפוץ, בין אם זה בתחום הנזיקין ובתחומים אחרים. למעשה, תביעות ביטוח הן התביעות הבטוחות ביותר שקיימות היום בשוק.

 

כיצד מגישים תביעה שכזו?

ראשית, יש לבחון את המקרה ולראות האם באמת יש לנו קייס להגשת תביעה. אנחנו צריכים לזכור, גם אם השופט יקבל את טענתנו, עדיין, מדובר במשאבים שנידרש להשקיע, זמן וכסף, ולכן לא תמיד זה משתלם, בוודאי אם מדובר בעניין גבולי או עניין שאין לנו סיכוי להצליח בו.

שנית, אנחנו צריכים להציג את כל המסמכים הנדרשים בשביל להוכיח את הטענה שלנו, להציג את המקרה ולהוכיח שאכן אנחנו צודקים. חשוב שהמסמכים יהיו מקוריים, מעודכנים, ורלוונטיים למקרה.

שלישית, חשוב שנהיה מוכנים לעבור כל ראיון, כל מבחן וכל תהליך אחר שנידרש בשביל להוכיח את צדקת טענתנו ולא נסתיר שום דבר. רק כך נוכל לנצח בתביעה.

אולי יעניין אותך גם!