רוצים לכתוב קורות חיים, אבל לדעת שעשיתם את זה נכון? להעלות על הכתב את הנתונים הנחוצים בלי להחמיץ נקודות חשובות? להיות רגועים ששלחתם מסמך מעוצב, מנוסח היטב ומתאים למטרה שלו? מה שאתם צריכים זה הדרכה מקצועית וממוקדת. מדריך לכתיבת קורות חיים טוב ויעיל יעזור לכם לנסח ביעילות רבה את קורות החיים שלכם, לעצב את המסמך כמו שצריך ולשלוח אותו בביטחון. כי אתם משווקים נכון את עצמכם ואת היכולות שלכם, ומציגים את עצמכם לתפקיד הרצוי בצורה הנכונה והמושכת ביותר.
הדרכות וטיפים לכתיבת קורות חיים
- נסו לשים את עצמכם על כסאו של המנהל / מגייס העובדים. חשבו עליו ועל כמויות המסמכים שמגיעים לידיו. כאשר אתם נכנסים לנעליים שלו אתם ממקדים את עצמכם טוב יותר לעריכת המסמך. כי עכשיו תדעו טוב יותר מה הוא רוצה לראות ואילו מסמכים מושכים את עיניו יותר.
- בכל מסמך קורות חיים צריכים להופיע מספר מרכיבים. כאשר לכל חלק יש ייעוד משלו. בכל חלק וחלק עלינו להשקיע מחשבה ולנסח אותו כיאות על מנת להיות בטוחים שהוא ממלא את התפקיד שלו כהלכה. וכי הוא צד את עיני הקורא ופועל את פעולתו.
- יש להתייחס לנתונים הרשמיים שאמורים להופיע בקורות החיים. אלו נותנים לקורא את המידע הנחוץ בדבר הגיל, המגורים, ההשכלה, שנות הניסיון וכן הלאה. הדיוק חשוב ומשמעותי שכן הוא זה שנותן את המידע הרלוונטי למי שחפץ להכיר אתכם.
- סעיף הכישורים והמיומנויות הינו סעיף חשוב ביותר. שכן בו אתם בעצם מספרים על עצמכם ועל מה שאתם יכולים לתרום למקום העבודה שלכם. לכן יש לפרט כמו שצריך וגם לדאוג לכתיבת קורות חיים.
- יש ערכים משמעותיים שחשובים במקום העבודה, וחשוב לפרט אותם לפי האופי והאישיות שלכם. לדוגמה, חריצות. נאמנות וכן הלאה.