גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

טעויות נפוצות בכתיבת הסכם ממון

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

הסכם ממון הוא חלק חשוב כאשר אתם מקימים את התא המשפחתי שלכם. זה נכון בין אם אתם עושים את זה בפעם הראשונה ואתם כבר בעלי נכסים ובין אם אתם בפרק ב' ויש לכם כבר עצמאות כלכלית משלכם.

הסיבה לעשות הסכם ממון היא לאו דווקא כי אתם לא בטוחים בקשר. אלא משום שבחיים יש הרבה הפתעות ולא ניתן לדעת מה יהיה. יתכן שאתם מצידכם מוכנים לעשות הכול כדי לחיות יחד באש ובמים, אבל הבעיה שיש גם צד שני והוא לא מסור כמוכם.

לכן, בתור צעד אחראי כדאי לעשות הסכם ממון. אולם כדי שהוא יהיה אפקטיבי הימנעו מהטעויות הנפוצות הללו. מהן? המשיכו לקרוא כדי לדעת.

טעויות נפוצות בכתיבת הסכם ממון:

אחת הטעויות שאנשים עושים בהסכם ממון זה שהם לא חושבים שצריך לפנות עורך דין גירושין בשביל זה. למה הכוונה? הם מבינים את הרעיון של הסכם ממון ואז מנסחים הסכם בעל פה ומחתימים את מי שצריך אולי אפילו בנוכחות עורך דין.

אבל כמובן שהסכם ממון שלא נכתב על ידי עורך דין, כולל הרבה "חורים" מבחינה משפטית, ולכן, בזמן שתצטרכו להשתמש בהסכם הממון, הוא לא יהיה רלוונטי בשבילכם. לכן גם אם אין מדובר על זוג נשוי, כדאי שיהיה הסכם ידועים בציבור אונליין מוכן לכל תרחיש.

טעות נוספת שאנשים עושים היא שהם מעגלים פינות בהסכם לטובת האישה, כמובן שזה נובע מהאהבה שהם חשים לצד השני ולא בשל אובייקטיביות ורציונליות טהורה. מה שקורה זה שכשמגיע הזמן מאוחר מידי וההסכם הזה יכול להיות רק לרעתם.

טעות נוספת שיש להיזהר ממנה היא שלפעמים עושים את הסכם הממון מראש ובינתיים, עובר זמן והסכם הממון כבר לא מעודכן. זה נכון בעיקר בקרב אנשי עסקים שיש להם תנודות גדולות בעסקים וחודש לאחר מכן הם כבר יכולים להרוויח עוד מיליון שלא מעודכן בהסכם.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא