גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מה היא העמלה שלוקחים בהחזרי מס? כל מה שצריך לדעת

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

כל שכיר או עצמאי בארץ זכאי לבדוק האם הוא (או היא) שילמו בשנים האחרונות יותר מדי מס. שכירים ועצמאים משלמים מס ביתר, משום שלא נלקחו בחשבון כל מיני שינויים. למשל, החלפת מקומות עבודה, פיטורין, לידה, שינוי סטטוס משפחתי ועוד. כל אלה יכולים להוריד את גובה המס ששילמתם. נהוג לפנות לחברות שמטפלות בהחזר המס, על מנת שיבררו ויגישו בשמכם בקשה למס הכנסה. השאלה, במקרה זה היא מה היא העמלה שלוקחים בהחזרי מס. נסביר כל כל מה שצריך לדעת.

על מה משלמים עמלה

חברה שמטפלת בהחזרי מס לשכירים ולעצמאים גובה עמלה על השירות שהיא מציעה. בדיקת זכאות להחזר מס פלוס פניה בשמכם למס הכנסה. החברה מטפלת בכל הבירוקרטיה כך שהלקוח (כן, אתם) רק צריך לחכות ולקבל את הכסף ישירות לחשבון.

כמה עמלה משלמים

העמלה מחושבת לא באופן מוחלט אלא בהתאם לגובה ההחזר שהשיגו עבורכם. כלומר, העמלה שלוקחים בהחזרי מס נקבעת באחוזים. המשמעות היא שהעמלה תמיד תשאיר בידיים שלכם את מרבית סכום ההחזר שתקבלו. זה לא משנה אם ימצאו שחייבים לכם החזר של 1000 ₪ או שצריכים להחזיר לכם ממס הכנסה 2000 ₪ או 10000 ₪.

האם מס הכנסה גובה עמלה על ההחזר

חשוב להדגיש שבמס הכנסה לא גובים עמלה על ההחזר שמגיע לכם, אבל יש מקרים שבכל זאת מס הכנסה דורש מכם תשלום. מתי זה קורה? ישנם מקרים שבהם אנשים פונים לבד למס הכנסה עם בקשת החזר. אם מס הכנסה מגלה שבוצעה טעות והנישום (מי ששילם מס) שילם פחות מדי, מס הכנסה ידרוש את ההפרשים. כלומר, לא רק שלא מקבלים החזר, אלא משלמים. זו הסיבה שמרבית האנשים מעדיפים להגיש בקשה דרך חברה להחזרי מס.

 

ראו גם: סימולטור להחזרי מס באתר טקס פיננסים

אולי יעניין אותך גם!

ארבע יתרונות של גט ברבנות

גירושין, בדרך כלל נצפים מבעד לעדשה של מצוקה, יכולים לפעמים להביא יתרונות בלתי צפויים, במיוחד בהקשר הייחודי של הרבנות. למרות שהאתגרים נידונים