גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

עובדות מפתיעות על שריפת גופות

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

בעיניי הרבה מאוד ישראלים, שריפת גופות היא דבר זר, דבר שאיננו שייך לנוף הישראלי, היהודי, שכן מבחינה דתית זה לא מקובל. אך בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים החלו להיפתח לנושא ועל כן, אנחנו יכולים למצוא הרבה אנשים שבוחרים באופציה זו, בין אם זה מסיבות אידיאולוגיות ובין אם מסיבות אחרות.

שריפת גופות זה לא תחום חדש בעולם. כידוע, עוד מימי הביניים היה נהוג לשרוף גופות ועד היום זה מאוד מקובל במדינות רבות. ישנן דתות בהן נערכים טקסים רבים, מגוונים, לגבי שריפת גופות, בין אם זה מול הנהר, מול הים או במקומות אחרים. יש גם מי שעורך טקסים שלמים לפני האירוע מנסיבות שונות.

ישנם הרבה מאוד דברים שאנשים לא בהכרח יודעים על שריפת גופות. מאחר ומדובר בתחום שהוא כמעט טאבו בישראל, אז גם לא נהוג לדבר על כך. יחד עם זאת, מאחר ומדובר בתחום פופולארי בעולם אז אפשר לגלות הרבה מאוד פרטים ונתונים אשר יכולים להיות משמעותיים בהקשר זה.

אילו עובדות חשוב לדעת על שריפת גופות?

ראשית, מדובר באחת משיטות הקבורה הפופולאריות ביותר בעולם, אפילו יותר מקבורה רגילה. יש מדינות בהן זה עולה על שמונים ותשעים אחוז מכלל הנפטרים. לעיתים זה מסיבות של אמונה ולעיתים זה נובע מסיבות אחרות לגמרי, למשל, רצון לחסוך מקום (כך אפשר להימנע מקבורה באדמה).

שנית, בניגוד למה שנהוג לחשוב, שריפה היא הרבה יותר משתלמת מבחינה כלכלית. ההסבר לכך הוא, שתהליך השריפה עולה הרבה פחות מאשר רכישת חלקת קבר וכל מה שכרוך בכך לאחר מכן. צריך לזכור, את הקבר צריך לתחזק בשביל לשמור עליו, וכאן זה גם עניין כספי וגם עניין של זמן.

שלישית, תהליך השריפה לוקח מספר שעות. בזמן הזה המשפחה יכולה לעזוב את המקום ולהמתין שיעבירו את האפר (יותר נכון, שרידי העצמות) לכד יפה, או לחכות במקום עד שהתהליך יושלם.

ארבע, לפני שמבצעים שריפה, חשוב להסיר מהגוף כל מה שיכול לגרום נזק לתנור, למשל, קוצבי לב ואמצעים אחרים שעלולים ליצור נזק.

לקבלת מידע נוסף פנו אלינו – חברת בדרכך.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא