גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

חושבים שכבר לא צריך לצרוך אומגה 3? אתם טועים!

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

אומגה 3 היא חומצת שומן שאחראית על הרבה תפקודים בגוף ועל התפתחות תקינה ומניעת מחלות ואף האטת ההזדקנות. אם חשבתם שאתם בריאים מספיק וכבר לא צריכים לצרוך אומגה 3, חשוב שתדעו שזה לא נכון. הגוף איננו מסוגל להפיק מאגרים ולכן, צריכה מספקת וקבועה נדרשת לאורך כל החיים. המלצות גורמי הבריאות קובעות כי זה חשוב לנשים הרות, זה חשוב לילדים וחשוב לא פחות גם בגילאי בגרות וזקנה.

 

מהיכן מקבלים את האומגה 3

אומגה 3 אנו מקבלים מהמזון שאנו אוכלים ובמידת הצורך, גם מתוספי תזונה (כמוסות או כדורים). חשוב לא לבלבל בין אבקת חלבון שפופולרית בקרב ספורטאים לבין אומגה 3. אז מאין היא מגיעה: חומצות השומן החשובות הללו מצויות בשפע במאכלי דגים ובפרט דגי ים כגון טונה או מקרלים. גם אגוזים, סויה ושמן זית מהווים מקורות טבעיים טובים.

 

מדוע אומגה 3 נחשבת לחיונית

רקמת המוח בנויה בעיקר מחומצות שומן. במילים אחרות, אם אתם רוצים לשמור על מוח בריא ומתפקד בכל גיל, אתם חייבים לצרוך מספיק אומגה 3. רבים מבני הגיל שלישי כבר החלו להקפיד על כך, אולם יש משמעות גם בגילאים הרבה יותר צעירים. חומצות שומן אלה משפיעות לא רק על המוח אלא גם על כלי הדם ועל הלב. צריכה מספקת תומכת בירידת רמת השומנים המזיקים בדם ועליה בשומנים בריאים. נמצא כי בזכות אומגה 3 הגוף מתמודד הרבה יותר טוב עם שורה של מחלות ומצבים רפואיים. בין היתר, הפחתת דלקות, הפחתת אלרגיות, שיפור במצבים של מפרקים ואף הטבה במחלות עור שונות. מכיוון שהתזונה המערבית איננה מספקת לרוב את הכמות המספקת, נהוג להשלים את החסר באמצעות כמוסות מתאימות.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא