גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

חושן מכסף

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

כלי כסף באופן כללי הם כלים מאוד יקרים ומאוד מהודרים והם מקשטים מאוד את הארון היהודי.

כיום הרבה מאוד מתשמישי הקדושה בעולם היהודי עשויים כסף.

אם נציץ לרגע בוויטרינה בבית היהודי החרדי נגלה את הפמוטים המיועדות להדלקת נרות השבת, יש את הגביע שנועד לקידוש, יש את המלחייה המפארת את שולחן השבת ויש את סכין הכסף המונחת על שולחן השבת. כך גם יש את הקופסא המיועדת לאתרוג ויש את הגביע המיועד לבשמים אותם מריחים בעת ההבדלה.

 

ספר התורה ותשמישי הקדושה הנלווים

ספר התורה עשוי קלף והוא מלופף על גבי עצי חיים. את עצי החיים אפשר לקשט גם בכסף, בעיקר את הידיות של עצי החיים. אצל אשכנזים מקובל שהידיות הן ידיות אותן אפשר לעטר בכסף.

אצל ספרדים מדובר במעין דיסקים עגולים. אלו גם כן יכולים להיות עשויים כסף.

מעבר לכך יש גם את הכתר המיועד לקישוט ספר התורה. הכתר הוא אביזר יקר מאוד ומושקע מאוד והוא מפאר ומקשט מאוד את ספר התורה.

כך גם ישנה האצבע, היד אשר בו מצביעים מהלך קריאת התורה ועוקבים אחר הקריאה. זאת בגלל שאי אפשר לגעת בקלף בידיים. הן בגלל עניינים של טומאה ביחס לקדושתו של ספר התרה והן בגלל שהנגיעה בכתב של ספר התורה עלול לפגום ולהרוס את הכתב הקדוש.

 

חושן מכסף

ישנו גם הטס המיוחד המעטר את ספר התורה ומקשט אותו בכמעין תליון מכובד ומרשים אשר מייקר עוד יותר את יופיו ואת ייחודיותו של ספר התורה.

כאשר אתם באים לקנות חושן מכסף, את הטס, את האצבע או כל כלי אחר העשוי כסף, אתם חייבים לשים לב לכך שאתם קונים מוצר איכותי באמת העשוי מהחומר הנכון.

 

הכנסו עוד היום לאתר של נטפים מוצרי יודאיקה.

אולי יעניין אותך גם!