גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

כמה עולה לעצב לוגו?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

אם שוטטתם קצת בגוגל בניסיון להבין כמה עולה עיצוב לוגו, בוודאי נתקלתם בכל כך הרבה תשובות שונות ובעיקר – נותרתם עם בלבול רציני. הרי, כמו כל מוצר, גם ללוגו צריך להיות מחיר אחיד לא?

אז זהו, שבשוק יש לא מעט מעצבים גרפיים שיציעו לכם מחירים שונים, שמתחילים מ-500 שקלים והלאה ומגיעים לאלפי שקלים. אבל שימו לב, יש גם מחירים זולים יותר של חברות שמציעות עיצוב לוגו לעסקים בתוך 24 שעות ובמחיר מוזל במיוחד – קחו לדוגמה את לוגו 24. ולא מדובר על לוגו מוכן שניתן לבחור מתבניות קיימות, אלא לוגו מעוצב אישית, על ידי מעצבים מוכשרים ומנוסים, וכדאי לכם מאוד להציץ בעבודות באתר שלהם. ההזמנה מתבצעת דרך האתר שלהם באופן קל ופשוט – על ידי מילוי מספר שאלות בלבד.

גם לוגו זול יכול להיות איכותי!

השאלה היא מי מעצב לכם אותו. לפני שאתם בוחרים את המעצב, בקשו לראות עבודות שעשה, לוגואים שכבר עיצב, ואם הוא מציג באתר המלצות מלקוחות. כדאי אף לחפש מעצב או חברה שמתמחה בעיצוב לוגואים. הסיבה היא שסביר להניח שחברה שמתמחה בעיצובי לוגואים כבר עיצבה לא מעט לוגואים ולמעצבים שלה יש את היכולת והניסיון הנדרשים כדי לעצב גם את הלוגו הנדרש עבורכם.

איכות בהכרח עולה יותר?

התשובה היא לא. יש לא מעט מעצבים גרפיים שיגבו מכם מחירים גבוהים ועדיין לא תהיו מרוצים מעבודתם. למה? עניין של מקצועיות, עניין של טעם ועוד. אין יותר מאכזב מלהוציא אלף שקל ולקבל סקיצות ללוגו שלא מוצא חן בעיניכם ואין לכם מה לעשות איתו, כי אין מה לעשות וזה פשוט לא זה…
וכן, יש לא מעט חברות ומעצבים איכותיים שמציעים מחירים משתלמים, והאיכות – לא נופלת כלל.

וכמה עולה לעשות מיתוג לעסק?

אז גם כאן תלוי איפה חיפשתם. רוב המעצבים מתמחרים את חבילות המיתוג שלהם באלפי שקלים. גם כאן יש חלופה לא רעה בכלל לחברת לוגו 24 שמציעים חבילת מיתוג משתלמת לעסק במחיר מוזל הרבה יותר למי שעיצב דרכם לוגו (פחות מ-500 ₪) , בה מקבלים עיצוב כרטיס ביקור, עיצוב דף לוגו מקצועי לעסק, חתימה ממותגת למייל, ותמונת לוגו וקאבר לדף פייסבוק העסקי. כל אלה מייצרים נראות אחידה ומקצועית לעסק שלכם.

לסיכום, מחירי לוגו ומחירי חבילות מיתוג משתנים ומגוונים. גם אם סגרתם עם מישהו זול וגם אם סגרם עם מישהו יקר יותק, חשוב לראות את תיק העבודות של המעצב. רק כך תוכלו לקבל איזשהו מושג על האופי העיצובי שלו, על הסגנון שלו ולדעת האם זה תואם למה שאתם מחפשים והאם הוא יכול לייצר עבורכם את הלוגו שתרצו. אם יש המלצות על המעצב או החברה – זה בהחלט מוסיף ונותן אינדיקציה כלשהי לעבודה איתו.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא