גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

הלוואה בערבות המדינה – איך מקבלים ערבות?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

לא מעט עסקים בסדרי גודל שונים, בפרט עסקים קטנים ובינוניים, מצליחים לקבל הלוואות מבנקים או גופים חוץ בנקאיים, בזכות העובדה שהמדינה מספקת להם ערבות.

כידוע, כשאנחנו הולכים לבקש הלוואה בערבות המדינה, אז דורשים מאיתנו ערבויות וביטחונות שאכן נוכל לעמוד בתנאי ההלוואה ואכן נוכל להחזיר אותה. הערבות נועדה להגן על הגורם המלווה, כך שאם חס וחלילה לא נוכל לעמוד בתנאי הלוואה, הוא לא יפגע ויקבל את כספו בחזרה, בין אם זה באופן ישיר ובין אם זה בתנאים מיוחדים, שווי ערך להלוואה ולגובה הריבית שהוא גובה.

בעיקרון, אדם פרטי יכול לבקש ערבויות וביטחונות דרך חברים, בני משפחה, מכרים. עסקים לעומת זאת, מקבלים ערבויות דרך גופים כלכליים או דרך המדינה. לשם כך, צריך לדעת איך מגישים בקשה למדינה, על מנת שהיא תסכים לתת ערבות שכזו.

לפני שנציג כמה נקודות חשובות בנושא, יש לציין, מוטב לעבוד על הנושא עם גורמים ולא באופן כללי ובלי לדעת איך לכתוב את הבקשה בצורה נכונה.

 

איך מגישים בקשה לקבלת ערבות מהמדינה

בעיקרון, המדינה צריכה לדעת לשם מה נדרשת הלוואה, מה בדיוק מתכוונים לעשות איתה וכמובן מי מעוניין מה. כלומר, מה סוג החברה, מה הגודל שלה, באיזה סטטוס היא וכל פרט אחר שיכול להשפיע על ההחלטה שלה.

חשוב שהמדינה תכיר את העסק, לא רק בהיבט הכללי אלא גם בהיבט יותר עמוק, למשל, מה תזרים המזומנים, מה המצב הכלכלי של העסק, האם מדובר בהשקעה חד פעמית או מעבר לכך, איך היא נועדה לעזור לעסק ולקדם אותו ועוד. כל דבר כזה יכול להשפיע על ההחלטה של המדינה. לכן חשוב שתהליך כתיבת הבקשה, יתבצע עם גורם מקצועי שמבין בכך.

 

למידע נוסף וקביעת פגישת ייעות פנו אלינו עוד היום – https://www.financim.co.il/.

אולי יעניין אותך גם!