גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מערכות חשמל ללולים – לבחור כמות מאווררים לפי גודל הלול

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

עד לפני שנים התרנגולות סבלו מהחום הכבד, דבר שהוביל לאחוזי תחלואה ותמותה גבוהים. לפני כמה שנים החלו החקלאים בהליך של אוורור וצינון הלולים, כדי להקל על בעלי החיים וגם על העובדים אשר מבצעים את העבודות השונות בלולים כמו מתן אוכל ואיסוף ביצים.

לאחר כמה שנים שבהם מתבצע בפועל שינוי זה, רואים באופן ברור שרמת התחלואה והתמותה קטנה וגם התוצרת שמניבות התרנגולות היא רבה יותר.

פרמטרים לקביעת סוגי המאווררים בלולים 

סוגי המאווררים ומערכות הצינון אשר מותקנות בלולים על ידי מומחה חשמל מקצועי, נקבעים בהתאם לכמה פרמטרים:

  • גודלו של הלול וצורתו הגיאומטרית.
  • בהתאם לסוג בעלי החיים אשר נמצאים בו, תרנגולות מטילות ביצים, אפרוחים, תרנגולים למטרת רבייה או למטרת בשר. 
  • סוג המבנה ומאיזה חומר הוא בנוי.
  • הצפיפות הקיימת בכל לול.

התקנת מאווררים בלולים 

עם הקדמה והטכנולוגיה קיימים סוגים רבים של מאווררים חדשים שפועלים במלוא העוצמה, יוצרים אפקטיביות רבה ותורמים לאוורור, החלפת אוויר כאשר האוויר המזוהם יוצא ובמקומו נכנס אוויר צח. הנושא משרת גם את בעיית הצחנה עקב הריחות הרבים שנוצרים בלול מבעלי החיים ובעזרת האוורור עוצמת הצחנה קטנה יותר.

היועצים המקצועיים בוחנים את גודלו של חלל הלול ובהתאם לכך ממליצים אם להתקין מתקני תלייה בכמה מיקומים או מאווררי 24 אינץ , 28 או 50 אינץ'. יש גם מקומות גדולים מאד שההעדפה היא להתקין מפוחים גדולים כדי שההשפעה תהיה על שטחים גדולים יותר.

גם מתקני הקירור הם פתרון מצוין בלולים, הם יוצרים הן קירור והן אוורור ועם זאת אינם צורכים הרבה אנרגיה, כך שנוצר חיסכון אנרגטי גם כאשר מפעילים את מתקני הקירור לאורך שעות רבות הן ביום והן בלילה. 

אולי יעניין אותך גם!