גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

עורך דין תביעות אזרחיות

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

המשפט האזרחי בישראל נועד כדי לשמור על הסדר ומערכות היחסים שמתקיימים בין אנשים, זאת כדי להבטיח שמירה על ערכים חברתיים יציבים שיאפשרו שגשוג כלכלי וחברתי במדינה. משום כך ניתן לומר כי המשפט האזרחי עוסק בעיקר בנושאים הנוגעים לחיי היומיום כמו לדוגמה יצירת חוזים מחייבים בין אנשים פרטיים או בין אדם פרטי לחברה, הכרת חובת מקצועית לצמצום סיכונים אפשריים, כיצד יש לרכוש זכויות על נכסים, התנהלות נורמטיבית לשמירה על חיי משפחה ועוד נושאים רבים העוסקים בתחומי החברה, כלכלה והמסחר.

אנשים שמפירים את החוקים והתקנות המוסדרים בדיני המשפט האזרחי, צפויים לעמוד בפני תביעה אזרחית לתשלום פיצויים בגין הנזק שנגרם לתובע.

 

הפרת הסכם 

חוק החוזים קובע כמה כללים ותקנות מהותיים המגדירים את תוכנו וחשיבותו של כל חוזה או הסכם שנחתם. בכל חוזה מפורט באופן ברור ונגיש כלל הסעיפים הנוגעים להסכם שנכרת בין שני הצדדים, כאשר כל אחד מהם מתחייב לעמוד בהם.

הפרת הסכם מתקיימת כאשר אחד מהצדדים מפר אחד או יותר מהתנאים הכלולים בהסכם שנחתם, ובכך אינו עומד בהבטחותיו. בתקופת הקורונה הנוכחית ישנם גופים וחברות רבות שאינן עומדות בהסכמים שנחתמו עימם, לרוב כתוצאה מאילוצים כספיים, ועומדים בפני תביעות אזרחיות.

 

סכסוכים מסחריים

מאבקים עסקיים וסכסוכים מסחריים מתרחשים כל העת, ובמיוחד כאשר מדובר על חברה או עסק הנמצאים תחת אחריותם של כמה שותפים עסקיים. הסיבות לסכסוך יכולות להיות רבות ומגוונות כמו תביעות לפירוק השותפות, תביעות של הפרת חוזה, אי קבלת רווח ממכירה שבוצעה וכו'.

לסכסוך מסחרי יכולות להיות השלכות משמעותיות ביותר, כאשר הקיצונית שבהן עלולה להוביל לפירוק וקריסה כלכלית של העסק. באמצעות עו"ד תביעות אזרחיות ניתן לגשר בין הצדדים וליישב מחלוקות בצורה מוסדרת, תוך בחינת כל ההיבטים המשפטיים הנוגעים לכך.

 

זכויות יוצרים

לכל תוצר אמנותי שנוצר על ידי אמן פרטי, קיימים זכויות בסיסיות המעוגנות בחוק זכויות יוצרים. ההגנה על הקניין הרוחני של היצירה נועד למעשה בכדי למנוע שכפול או העתקה שלה, ובנוסף גם לעודד אמנים רבים נוספים ליצור תוצרים אמנותיים פרי ידיהם.

הפרה של זכויות יוצרים נחשבת כעבירה אזרחית שנעשה כנגד בעלי היצירה, הזכאי להגיש בגין כך תביעה משפטית לקבלת פיצויים כספיים.

 

ליקויי בנייה

ליקויי בנייה הינם תקלות וכשלים המתגלים במבנים לאחר רכישתם, כאשר אותם ליקויים עשויים לפגוע בערך של המבנה, במראה שלו, בביטחון המתגוררים בו וכו'. חוק המכר נועד כדי להגן על רוכשי הדירות, והוא מגדיר את ליקויי הבנייה כחריגה בין מה שהובטח להם לבין מה שהם קיבלו בפועל. משום כך תביעות על ליקויי בנייה נכללים כחלק מתביעה אזרחית במסגרת הפרת חוזה / הסכם.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא