גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

האם משתלם להגיש תביעה על רשלנות רפואית בלידה?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

תשעת חודשי ההיריון לקראת הלידה המיוחלת הם בהחלט חודשים עמוסי חששות ומתח לצד ההתרגשות והציפייה הגדולה כמובן. נשים בהריון מקפידות על סדרת בדיקות ארוכה ומדוקדקת על מנת להבטיח כי התהליך יעבור בצורה חלק וכי בסוף התקופה הן יוכלו לחבוק תינוק או תינוקת חמודים ובריאים. לצערנו, יש מקרים בהם דברים לא הולכים כמתוכנן ומשהו משתבש במהלך הלידה. לפעמים זה קורה בלי סיבה נראית לעין, אך יש פעמים שהסיבה לכך היא טעות אנוש של הרופא או של אחד מאנשי הצוות שלקחו חלק בלידה. המצב הזה נקרא רשלנות רפואית בלידה וננסה להבין עכשיו אם כדאי להגיש תביעה במקרה כזה.

מהי מהות הנזק?

ובכן, כדי להתחיל לענות על השאלה האם יש לגשת לתביעה, צריך לקחת קודם כל בחשבון את הנזק שנגרם. האם מדובר בנזק נקודתי לאם או לתינוק או דווקא בנזק ארוך טווח? כך או כך, שווה בהחלט לקבל ייעוץ מקצועי במקרה רשלנות רפואית בלידה, שכן עורכי הדין העוסקים בתחום יודעים לומר בסופו של דבר אם יש עילה לתביעה או לא. בכל אופן, לרוב ההמלצה לגשת לתביעה כאשר יש נזק לטווח ארוך עם השלכות ברורות על המשך החיים של האם או הילוד.

עלות התביעה מול סכומי הפיצויים

בסופו של דבר חשוב להבין כי תביעה היא עניין של עלות מול תועלת. כלומר, האם עלות התביעה נמוכה או גבוהה יותר מהפיצויים הצפויים. אם מדובר על הפרש קטן או שאנחנו רואים שיש סיכוי דווקא להפסד, ההמלצה היא לא לגשת לתהליך. עם זאת במקרים בהם יש סיכוי לפיצויים גבוהים, לרוב ימליצו עורכי הדין דווקא כן לגשת לתביעה.

לסיכום

בכל מקרה אנו ממליצים לשמור את כל המסמכים הרפואיים שתקבלי בבדיקות השונות בתקופת ההיריון ובלידה. אם חלילה תגיעי למצב בו נפגעת מרשלנות רפואית, גשי להיוועץ עם גורם מקצועי בהקדם האפשרי. אנו מאחלים לך תקופת הריון שקטה ונעימה, לידה קלה וחלקה ושהכל יסתיים בשלום. אם את חלילה מרגישה לא טוב לאחר הלידה, גשי והיוועצי ברופא באופן מיידי.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא