גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

זכויות תושב חוזר ותיק

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

כל ישראלי שחוזר ארצה מחו"ל, זכאי לזכויות מסוימות אשר נועדו להקל עליו את החזרה, בין אם זה בהיבטים כלכליים ובין אם זה בהיבטים אחרים. המטרה של זכויות אלו, הוא לעודד ישראלים לחזור ארצה ולא להישאר בארץ המקור, וכן למשוך ישראלים אשר עובדים בתחומים שונים, להשתלב בשוק העבודה הישראלי ולקדם אותו.

חשוב להדגיש, הרבה מאוד ישראלים עזבו את הארץ במהלך השנים, בין אם זה מטעמים מקצועיים ובין אם זה מטעמים אחרים. חלקם החליטו להשתקע במדינות אחרות מבלי לחשוב על חזרה ארצה, יש מי שבחר לעשות זאת מסיבות כלכליות ויש מי שבחר לעשות זאת מסיבות משפחתיות.

המדינה מעוניינת להחזיר אותם ארצה על מנת שיעזרו לה להתקדם, הן מבחינה כלכלית והן מבחינות אחרות. לכן המדינה משקיעה בכך לא מעט משאבים. בין אם זה מבחינה כלכלית, אנושית ובין אם זה מבחינת פרסום וחשיפה תקשורתית.

צריך לזכור, כל ישראלי שחוזר ארצה ורוצה לעשות רילוקיישן לישראל, מביא איתו את משפחתו, בהנחה והוא נשוי ויש לו ילדים. מה שאומר, שהמדינה "מרוויחה" אותם אך גם צריכה לדאוג להם ולספק להם מוטיבציה לחזור ארצה.

 

אילו זכויות ניתנות לתושבים חוזרים

ראשית, כל ישראלי שרוצה לחזור ארצה יכול לקבל ייעוץ והכוונה לגבי זכויות תושב חוזר ותיק, בין אם זה דרך קונסוליות מקומיות ובין אם זה דרך לשכות של משרד הקליטה בישראל. ניתן לפנות אל גורמים מורשים ולקבל את כל העזרה הנדרשת.

שנית, מדינת ישראל מסייעת באמצעים כלכליים שונים לכל מי שחוזר ארצה. למשל, הטבות מס לכל מי ששהה בחו"ל למעלה מעשר שנים, פטור ממס קנייה, מע"מ, ותשלומי מכס שונים, יבוא אישי, מענקים כספיים, ביטוח לאומי, ביטוח בריאות (כולל לילדים), קצבאות לאזרחים ותיקים ועוד.

כאן חשוב להדגיש, ישראלי שחי בחו"ל, עלול לאבד את הזכויות שלו באותה מדינה בה הוא חי, אם הוא בוחר לעזוב אותה. לכן מדינת ישראל צריכה לספק לו תחליפים מתאימים, בין אם זה ביטוח בריאות ובין אם גמלה או קצבת זקנה. אחרת המצב הכלכלי שלו עלול להיות מאוד בעייתי, אם הוא יחליט לחזור ארצה.

אולי יעניין אותך גם!

בחינת ההטבות של מזגני Multi Inverter ו-VRF

בתחום בקרת האקלים המודרנית, האבולוציה של טכנולוגיית מיזוג האוויר הייתה לא פחות ממדהימה. בין החידושים הבולטים ניתן למנות את מערכות ה-Multi Inverter

תובנות מומחים: יסודות ניקוי ספות

ניקוי ספות הוא היבט שלעתים קרובות מזלזלים בו בתחזוקה ביתית שיכול להשפיע באופן משמעותי על הניקיון והנוחות הכללית של חלל המגורים שלך.