גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

איך לבצע סקר דעת קהל?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

אחד הביטויים המוכרים ביותר בז'רגון הפוליטי, עסקי, ציבורי ובכלל, הוא דעת קהל. ביטוי זה בא ללמד אותנו מה הציבור רוצה, במה הציבור מאמין, מה הוא מחפש.

עולה שאלה, כיצד אנחנו יכולים למדוד זאת, כיצד אנחנו יכולים לדעת מה הציבור באמת רוצה? התשובה לכך היא די פשוטה, כל מה שצריך לעשות זה סקר. כלומר, להעביר לציבור שאלות והוא ידע לענות על כך, לפי התשובות אנחנו נדע לנתח ולהבין, מה בדיוק הציבור רוצה, מה הוא מחפש.

באופן טבעי, אנחנו לא יכולים להעביר לכלל הציבור את הסקר, ולכן עלינו לדעת כיצד לבנות סקרי דעת קהל שיספק לנו תשובות מתאימות לצרכים שלנו. חשוב להדגיש כאן נקודה משמעותית, אנחנו צריכים לקבל תשובות שיתאימו לשאלות שאנחנו שואלים ולא תשובות שאנחנו רוצים לקבל. כלומר אסור לנו לבצע הטעיה, בשביל לקבל תשובות שיתאימו לנו.

עוד נקודה שחשוב להדגיש, בשביל לבנות סקרים, אנחנו צריכים לדעת מה המטרה שלנו, כלומר, מה אנחנו חוקרים. בהתאם לכך נדע למי לפנות ואילו שאלות לשאול.

איך בונים סקר בצורה נכונה?

ראשית, אנחנו צריכים לדעת מי קהל היעד שלנו. זה יכול להיות כלל האוכלוסייה וזה יכול להיות קהל ספציפי. אם זה כלל האוכלוסייה, עלינו לבחור מדגם מייצג, זה אומר שעלינו לבחור קבוצה גדולה של אנשים.

שנית, עלינו לקבוע שאלות שיהיה ניתן לענות עליהן בצורה ברורה וחד משמעית. חשוב שכל שאלה תישאל בצורות שונות מספר פעמים, על מנת שנוכל לקבל מהימנות גבוה.

שלישית, אנחנו צריכים להגדיר תקופה ברורה בה נעשה את הסקר, רצוי שזה יהיה זמן קצר ולא ארוך מדי. כמו כן, מוטב שנחלק את הסקר באזורים שונים, בשביל לקבל תמונת מצב יותר אמיתית.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא