גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מהו ניהול תקציב, ולמה זה חשוב גם לעסק שלך?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

עסקים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם שלל מטלות, שהעסק מזמן להם, על מנת להצליח לנהל את העסק, כמו שצריך, ולהשיג רווח.

יש לדאוג לניהול איכותי של תקציב עליו יתבסס העסק בסופו של דבר, וכך ניהול איכותי של העסק שלך הוא זה עסק יאפשר להגדיל את רווחי העסק.

במאמר זה נתמקד בשני נושאים הנושא הראשון, מהו תקציב? והשני למה חשוב לנהל תקציב?

מהו תקציב?

תקציב הוא כלי ניהולי, אשר מטרתו לתכנן הוצאות והכנסות לפי תוכנית עסקית מסיומת.

ניתן לתכנן תקציב למשך תקופה מסוימת הכל בהתאם לסוג הארגון, שבו יש צורך בתקציב.

מהו ניהול תקציב?

ניהול תקציב היא בעצם תוכנית עסקית, המחולקת לסעיפים שונים, בהתאם לתוכנית העסקית, וכן לכל סעיף יוקצה סכום כסף בהתאם לתוכנית העסקית.

ניהול תקציב כולל שני שלבים עיקריים:

  1. שלב התכנון – גיבוש תוכנית עבודה מעשית, העוזרת לעסק על מנת להצליח.
  2. שלב הביצוע – בשלב הזה בוחנים היטב את הביצוע של התוכנית, ומשווים את הביצוע לתוכנית המקורית.

שלב זה חשוב במיוחד, משום שניתן לזהות במעקב סטיות מהתוכנית המקורית ולטפל בהן.

למה זה חשוב לעסק שלך?

ניהול  תקציב בעסק עם CloudERP ישפר את העסק, בגלל היתרונות הבאים:

  • ניתן לתכנן היטב את הפעילות העסקית, ולהציב יעדים שניתן לעקוב אחריהם.
  • בזכות ניהול תקין, ניתן לשפר את היעילות של העסק, וכתוצאה מכך להרוויח יותר.
  • הקטנת הסיכונים העסקיים, והפיננסיים בעסק.
  • ניתן להשיג שליטה על כל הסעיפים של ההכנסות וההוצאות בעסק.
  • ניתן לזהות בזמן חריגות בתקציב, ולהגיב בהתאם.
  • ניתן לקבל החלטות, המבוססות על מידע מעודכן.
  • בזכות ניהול תקציב איכותי ניתן לשפר את הרווח בעסק.

ולכן ניהול תקציב נכון חשוב ביותר לניהול העסק.

אולי יעניין אותך גם!

ארבע יתרונות של גט ברבנות

גירושין, בדרך כלל נצפים מבעד לעדשה של מצוקה, יכולים לפעמים להביא יתרונות בלתי צפויים, במיוחד בהקשר הייחודי של הרבנות. למרות שהאתגרים נידונים