גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

קניית רכבים לפירוק למען הסביבה – האמנם?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

נושא איכות הסביבה תפס תאוצה רבה בשנים האחרונות והמודעות על שמירת איכות הסביבה הפך לנושא חשוב כמעט בכל בית בארץ ובעולם. אחד הגורמים לזיהום הסביבה הם הרכבים הרבים הנמצאים מדי יום, מדי שעה, על הכביש ומזהמים את האוויר אותו, בסופו של דבר, כל דבר חי נושם.

 

כאן עולה הסוגייה התמידית: האם קניית רכבים לפירוק היא למען איכות הסביבה או למעשה רק עושה לה רע?

לנושא קניית רכבים לפירוק קיימים היבטים רבים כאשר מדובר על היתרונות והחסרונות שלו. מצד אחד, פירוק רכבים משמע הורדת רכבים תקולים מן הכביש, צמצום הרכבים המזיקים ומחזור חלקים שנותרו תקינים בעבור רכבים אחרים.

מצד שני, קיימים מגרשי גרוטאות של מכוניות אפשר פורקו מכל מה שהכילו וכעת שלדת הרכב, עומדת יחד עם שלדות נוספות במקום מרוכז אחד, לא ניתנות למחזור או שחזור. כאשר שלדות הרכב חשופות לנזקי מזג האוויר, הן בהחלט משפיעות על איכות הסביבה, הן בקרקע עליהן הן עומדות והן לאוויר ולחיות הנמצאות באזורן.

עם זאת, כאשר מסתכלים על כף המאזניים, אי אפשר שלא לראות כי הפחתת כלי הרכב הישנים על הכביש והסרת רכבים מתבלים מחניות היא משמעותית בהחלט. לא רק שעל ידי פירוק הרכבים הישנים הנזק לאיכות הסביבה קטן, אלא גם הסכנה הניכרת לאנשים הנוהגים ברכבים האלו פוחתת.

אמנם לא ניתן למנוע את הנזק הנעשה לאיכות הסביבה מהרכבים הקיימים או מפירוק הרכבים הישנים, אך פירוקם עדיף על הנזק שהן עושות בכבישים מדי יום.

לסיכום,

קניית רכבים לפירוק למען הסביבה אולי לא נשמע בדיוק נכון, אבל בשורה התחתונה, הנזק הנגרם מהפירוק הוא קטן בהרבה מאשר הישארות הרכבים כפי שהם והמשך הנזק שהן עושות.

אולי יעניין אותך גם!