גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

ניקוי נתוני אשראי שליליים

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

לא רבים מודעים לכך, אך באפריל 2019 נכנס לתוקף חוק חדש, אשר מסדיר את איסוף המידע הפיננסי על כל אזרח ישראלי, על ידי גוף מרכזי. חשוב לדעת כי החוק הזה מחליף למעשה את החוק הקודם, היות והחוק הקודם התיר איסוף של מידע שלילי בלבד, בעוד החוק הנוכחי מתיר איסוף של מידע חיובי ושלילי, מבלי שיהיה צורך לבקש זאת. חשוב להבין כי על מנת למנוע איסוף של מידע פיננסי, יש צורך לבקש זאת בצורה מפורשת, היות ורוב הגופים בארץ אוספים את המידע באופן אוטומטי. למעשה ישנה חברה אשר מתמחה באיסוף של המידע הנ"ל, במטרה לעבד אותו לכדי דירוג אשראי לכל אזרח. דירוג האשראי מורכב מהיכולת של כל אחד לעמוד בתשלומים, לשלם את המשכנתא וכמובן מנתונים שנאספו מכונסי נכסים, לשכת ההוצאה לפועל וכדומה. כתוצאה מכך, לא מעט אנשים נאלצים לחיות עם דירוג אשראי שלילי, אשר מקשה על שגרת החיים שלהם.

ניקוי נתוני אשראי שליליים – כיצד לעשות זאת נכון?

קודם כל, חשוב לזכור כי דירוג אשראי שלילי אינו מהווה גזירה משמיים, היות וישנן חברות מיוחדות המתמחות בתחום של ניקוי נתוני אשראי שליליים. חברות אלו חייבות כמובן לערוך תחילה בדיקה מעמיקה על מנת לבחון לעומק את הדוח של הלקוח. הדוח אמור להכיל את כל הנתונים אודותיו עד לתקופה של 10 שנים. החברה יכולה לעיין בדוח, לתקן נתונים שגויים ולמחוק את הנתונים הלא רלוונטיים. חשוב לדעת כי החוק הגדיר כללים ותקנות מסוימים לגבי כתיבת הדוח, לכן דוח שאינו עומד בכללים הדרושים, יש לתקן. כמו כן, החוק מגדיר בצורה מפורשת כי הדוח שמועבר לחברות האשראי ולבנקים, אמור לכלול אך ורק נתונים מ- 3 השנים האחרונות. לכן נתונים ישנים יותר, ניתן לבצע להם מחיקת נתוני אשראי.

אולי יעניין אותך גם!