גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

אטום גגות ביריעות ביטומניות – 3 יתרונות של השיטה

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

איטום הגג הינו פעולה חיונית לשם תחזוקת המבנה בו אתם מתגוררים או עובדים. האיטום נועד למנוע חדירת מי גשמים בחורף וכן חומרים אחרים שעלולים לצוץ כתוצאה ממעופם באוויר הפתוח, וכך לשמור על הגג שלכם ולמנוע נזקי טחב ולחות אשר עלולים לגרום להופעת סדקים, פגיעה במראה החיצוני, ירידת ערך הנכס  ובסופו של דבר להכרזת מבנה כמסוכן למגורים. האיטום מקנה בידוד איכותי יותר מרעשים והשפעות טמפרטורה ומאפשר שהייה נוחה יותר במבנה. הזמן המועדף לאיטום הוא חודשי הקיץ, וזאת מאחר שבחורף יש סכנה שיירד גשם וישבש את פעולות ההתקנה, והוא גם עלול להותיר סימנים בגג ולגרום לפגיעה במצבו הפיזי ובמראה החיצוני. רצוי תמיד לפנות לחברה מקצועית ובעלת מוניטים והמלצות ואז לסכם על מועד העבודה והעלות, בהתחשב כמובן בתקציב שלכם. יש מספר שיטות איטום, והמוכרות הן זיפות ושימוש ב-PVC,  אבל יריעות ביטומניות נחשבות ליעילות במיוחד והן מבטיחות הגנה טובה על המשטח. היריעות עשויות מחומר סינתטי בשם ביטומן, הנותן להן את שמן וכן משריון. הביטומן המשמש לאיטום מועשר בפולימרים אשר מחזקים אותו. לשיטה יש שלושה יתרונות בולטים:

  1. החומר נחשב לאיכותי במיוחד עבור משטחים גדולים (אם זה גג של בניין משותף או מגדל משרדים)  וכן מחזיק מעמד שנים רבות ללא בלאי, וכך חוסך בהוצאות ומייתר את הצורך באיטום חדש מדי כמה שנים.
  2. מתאים במיוחד נגד מי הגשמים ונחשב בלתי חדיר ועמיד בפני שינויי טמפרטורה ופגיעות של חפצים במשקל כבד, כולל כאלה המאוחסנים בגג.
  3. הנחת היריעות נחשבת פשוטה ואינה מותירה כתמים ולכלוך, לעתים היריעות מגיעות עם חלק לבן ולכן יש צורך בסיוד חלקי שלהן.  

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא