גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

הלוואה בערבות מדינה – האם היא משתלמת

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

הלוואה בערבות המדינה הפכה לאופציה רווחת לבעלי עסקים קטנים ובינוניים שנפגעו ממשבר הקורונה. מדובר בפתרון אפשרי שמציעה המדינה לעסקים שספגו הפסדים כלכליים משמעותיים. מרבית העסקים בארץ מוגדרים בתור עסקים קטנים או בינוניים, ומרביתם הגדול ספגו הפסדים. הבנקים לא נאותים בקלות לספק לעסקים הללו מימון, היות וישנו סיכון לא קטן שהעסק לא יצליח להחזיר את ההלוואה. הלוואה הניתנת בערבות המדינה, היא למעשה קרן בהיקף של מיליארדי שקלים שנוצרה על ידי משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף עם משרד האוצר. הקרן אמורה לסייע לבעלי עסקים קטנים ובינוניים לקבל הלוואה משתלמת יותר מאחד הבנקים הגדולים בארץ – בנק לאומי, מזרחי, דיסקונט או אוצר החייל.

 

מהם היתרונות של הלוואה בערבות מדינה?

היתרון הבולט הוא היכולת לקבל את הזכאות להלוואה ישירות מהמדינה, ואינה מצריכה לעבור תחילה דרך סניף הבנק. כאמור, רוב הבנקים לא ממהרים לספק הלוואות לעסקים קטנים או בינוניים, ולכן זכאות שאינה תלויה בבנקים נחשבת למועדפת ביותר. בנוסף, מדובר על הלוואה בריבית נמוכה משמעותית מהריבית שהבנקים מציעים. עסק שייקח את ההלוואה בערבות המדינה, יוכל ליהנות מחיסכון כלכלי משמעותי. יתרון נוסף מצוי בטווח ההחזר, אשר מגיע עד ל-5 שנים. מדובר על פרק זמן משמעותי, בו העסק יכול להתייצב ולהתאזן, לחזור לרווחיות ואף לצמוח וכך שבעל העסוק יוכל להחזיר את ההלוואה ללא שום קושי כלכלי. ההלוואה אינה מצריכה בטחונות גבוהים מבעלי העסק, כך שגם בטחונות נמוכים יכולים להספיק לצורך קבלת הזכאות.

לסיכום, הלוואה בערבות מדינה יכולה להוות את הפתרון האידיאלי לכל בעל עסק, שמעוניין להשקיע בעסק שלו ולקדם אותו, או לחילופין, להוציא אותו מן המשבר הנוכחי שמאיים על קיומו.

 

מומלץ ורצוי לקבל חוות דעת מרואה חשבון מומחה לפני שעושים כל פעולה שכזאת.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא