גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מה זה בקשה חוזרת לפשיטת רגל

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

יש אנשים שנקלעים למצב מאתגר בהתמודדות עם קשיים כלכליים מחודשים – זמן קצר לאחר שיצאו מפשיטת רגל. אם אתם שוקלים להגיש בפעם השנייה בקשה לפשיטת רגל, מומלץ ללמוד על הכללים החלים על הגשה זו פעם נוספת.

מה זה בקשה חוזרת לפשיטת רגל?

מבחינה טכנית, אתם יכולים להגיש פשיטת רגל בכל שלב, לא משנה באיזו שלב הגשתם כזו בעבר. המציאות היא, שהתזמון בהגשה חוזרת לפשיטת רגל אכן משפיעה על האופן בו אתם יכולים לפרוק את חובותיכם בהגשה חוזרת. 

רוב החייבים לא ירצו להגיש בקשה כזו פעם חוזרת אלא אם כן הם יכולים לפרוק את חובותיהם, אם כי ישנם כמה חריגים.

מהי פשיטת רגל?

פשיטת רגל היא הליך משפטי שנועד לאפשר ליחידים או לעסקים להסיר את חובותיהם מעליהם בדרך ייחודית, ובמקביל להעניק לנושים הזדמנות להחזר כספי.

פשיטת הרגל מטופלת בבתי משפט, וכל פניה או הליך רצוי, צריך לעבור דרך בתי המשפט.

פשיטת רגל יכולה לאפשר לכם לצאת לחיים חדשים, אך היא תישאר על דוחות האשראי שלכם למשך מספר שנים (7 שנים ברוב מוחלט של המקרים) ותקשה על ההלוואות שתרצו לקחת בעתיד.

למה עושים פשיטת רגל?

פשיטת רגל מציעה לאדם או עסק סיכוי להתחיל מחדש את חייו הכלכליים, על ידי סלחנות על חובות שפשוט לא ניתן לשלם בזמן סביר, תוך מתן אפשרות לנושים להשיג מידה מסוימת של פירעון על בסיס נכסי הפרט או העסק העומדים לפירוק. 

היכולת להגיש בקשה לפשיטת רגל וצו לפתיחת הליכים, מביאה תועלת לכלכלה, בכך שהיא מאפשרת לאנשים ולחברות הזדמנות שנייה לקבל גישה לאשראי. עם השלמת הליכי פשיטת הרגל בהצלחה, משוחרר מהחייב מכל חובותיו.
ראו הסבר מורחב באתר של עו"ד אביתר כהן.

אולי יעניין אותך גם!