גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

תזרים מזומנים – מה זה וכיצד מנהלים אותו בצורה נכונה

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

כל עסק מתבסס על מספר "חשבונות", מספר כלים כלכליים. כלי אחד זה הנכסים, המלאי, הציוד ושאר הפריטים שעומדים לרשותו. אותם הוא יוכל להציג כערבויות במידת הצורך או לממש במידה ויידרש לכסף זמין. כלי אחר זה הלוואות, אשראי, דברים שלא בהכרח קיימים בפועל, אך הבנק או גורמים אחרים מעניקים אותם לעסק ובעזרתם הוא יכול להתקיים ולבצע פעולות שונות. כלי אחר זה חסכונות או חשבונות שאי אפשר לגעת בהם ומיועדים לימים שחונים מבחינה כלכלית.

הכלי הרביעי במובן מסוים הוא הכי חשוב, זה תזרים מזומנים. מדובר על כסף זמין שהעסק יכול להשתמש בו בכל עת. אם יש לעסק תזרים מזומנים משמעותי, סימן שהוא יכול לפעול מיידית ולבצע פעולות שונות. בין אם מדובר בתשלום משכורות, תשלום לספקים, רכישת מלאי ועוד. מעבר לכך, אם הוא נכנס לבעיה כלכלית, אז הוא יכול לקחת כסף מהתזרים ולהשתמש בו.

גם משקי בית עובדים על תזרים מזומנים ויש כאלו שנעזרים בקובץ אקסל לניהול תזרים מזומנים. כמובן שהם יכולים להתבסס על אשראי והלוואות, העניין הוא שהם יצטרכו לשלם ולהחזיר אותם, וללא תזרים מזומנים הם יתקשו לפעול לאורך זמן (בהנחה שהבנק או גורמים אחרים ירצו שיחזירו את הכסף על פי תנאי ההלוואה, ואז הם יצטרכו לראות כיצד יתמודדו עם מצב כזה).

כיצד יוצרים תזרים מזומנים בצורה נכונה

הכלל הראשון על פי אתר פיננקה הוא, לחיות תמיד על פי היכולות ולא מעבר לכך. זאת אומרת, לא להגיע למצב בו ההוצאות עולות על ההכנסות. כל עסק צריך לדעת מה הגבולות שלו ואיך הוא אמור להתנהל על מנת שלא יגיע למצב שהוא חי על הלוואות, אשראי או דברים אחרים שיידרש להחזיר ואין לו בעזרת מה.

הכלל השני הוא, לפקח על החשבון באופן קבוע. לדעת מה המצב שלו וכיצד שומרים על הפלוס. רצוי לדאוג שלצד ההוצאות הקבועות, תהיה הוצאה קבועה של הזרמת כסף לתזרים המזומנים במטרה לשפר אותו.

הכלל השלישי, לא להשתמש בכסף הזה אלא אם אין ברירה. רק אם ננהג כך, אז אכן יהיה תזרים מזומנים איכותי לעסק.

אולי יעניין אותך גם!

בחינת ההטבות של מזגני Multi Inverter ו-VRF

בתחום בקרת האקלים המודרנית, האבולוציה של טכנולוגיית מיזוג האוויר הייתה לא פחות ממדהימה. בין החידושים הבולטים ניתן למנות את מערכות ה-Multi Inverter

תובנות מומחים: יסודות ניקוי ספות

ניקוי ספות הוא היבט שלעתים קרובות מזלזלים בו בתחזוקה ביתית שיכול להשפיע באופן משמעותי על הניקיון והנוחות הכללית של חלל המגורים שלך.