גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מה הן זכויות ניצולי שואה?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

לניצולי השואה קיימות כמה אפשרויות לקבל כספים והטבות שונות מכמה גורמים. כדי למצות את מלוא הזכויות יש להבין אילו גורמים משלמים עבור אילו קריטריונים כדי לקבל את כל הכספים.

קבלת כספים מהממשלה הישראלית

ניצולי שואה מקבלים קצבה חודשית ממשרד האוצר בהתאם לחוק נכי רדיפות הנאצים.

הנחות בתשלומים שונים למשרדים הממשלתיים ולרשויות המקומיות. כמו כן מחברות עסקיות אשר פועלות בתחום הכבלים, הלווין והאינטרנט, הטבות לניצולי שואה בנושא שיכון ודיור והנחות שונות והטבות כלכליות לבני הגיל השלישי., .

קבלת כספים מגורמי חוץ

מי שהוכר כנכה עקב המלחמה בנאצים, יוצאי מחנות ריכוז, יוצאי גטאות, מי שהוכר כזכאי לכספים מקרן התביעות, מי שהוכר כזכאי על ידי רשויות הפיצויים הגרמניים עבור נזקי בריאות (BEG).

כל התביעות מסוג זה, נבחנו וניצולי השואה קיבלו שילומים חודשיים ורנטות בהתאם למצבם הכלכלי והבריאותי לאחר המלחמה.

פיצוי חד פעמי לניצולי שואה אשר בתקופת מלחמת העולם השנייה היו ילדים, מענק חד פעמי עבור הילדים אשר הובלו בהסעות למחנות ההשמדה.

כספים ייעודיים עבור סיוע משפטי, עזרה בנושאים חברתיים, נפשיים ורגשיים.

הרחבת ההטבות הכלכליות

בתחילה הוענקו השילומים ליהודים אשר חיו בגרמניה בזמן המלחמה ועם השנים הורחבו הגבולות הגיאוגרפיים והתשלומים הופנו גם ליוצאי פולין, הולנד, רומניה ומדינות נוספות באירופה. כמו כן מדינות אחרות ברחבי הגלובוס אשר הכוחות הגרמניים פלשו גם אליהן כמו מרוקו, אלג'יר ועיראק.

מיצוי זכויות כספיות

לאור הגורמים הרבים בארץ ובעולם אשר עוסקים בכך והקריטריונים הספציפיים של כל אחד מהם, די קשה לדעת מה מגיע ולמי מגיע מה וכמה.

לכן אזרחים רבים פועלים באמצעות עורך דין מומחה בתחום פיצויים לניצולי שואה אשר בוחן זאת לעומק ופונה לכל הגורמים הרלוונטיים.

אולי יעניין אותך גם!