גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

הפקעת מקרקעין – כל הדגשים שצריך להכיר

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

כל מי שגדל במושב בישראל יודע כי עם הגיעם של ההורים ארצה, חולקו לכל משפחה קרקעות במידה שווה כמו גם משקים שנועדו לפרנסת המשפחה. כיום, יותר מ70 שנה אחרי קום המדינה, יותר ויותר אנשים חוששים כי הקרקעות האמורות יופקעו לטובת שימושים שונים של המדינה. אבל מה חשוב לדעת על הנושא של הפקעת מקרקעין? הנה מספר עובדות חשובות:

 

חוק וסדר

על פי החוק במדינת ישראל, המדינה יכולה להפקיע קרקע על פי חוק התכנון והבניה. המדינה רשאית גם להסב מבנים של בעלי משקים שאינם פעילים ובכך לנתב את הקרקע ואת המבנה לצרכים ציבוריים. לעיתים הצרכים מיועדים עבור בניין ציבורי, כיתות לימוד, מכולת, או כל צורך אחר.

 

פיצויים

חשוב לדעת כי מי שהחלקה שלו הופקעה, יהיה זכאי לכספי פיצויים מהמדינה. בכך ההפסד של המשק או של חלקת האדמה נחשב פחות משמעותי. לעיתים אפשר להגיע להסדר מול המדינה שנחשב מספק יותר עבור מי שהאדמה שלו נחשבת מיועדת לטובת צרכי הציבור.

ערעורים ופסקי דין

בישראל יש לא מעט בעלי קרקעות אשר פונים לבתי המשפט, שם הם מיוצגים על ידי עורך דין זאת בכול המנוגע לנושאים של ההפקעה והזכויות של בעל הקרקע. את הערעורים מגישים מול ועדות השגה תוך ליווי של עורך דין מקרקעין המומחה בנושא האמור.

לסיכום, אם יש לכם משק לא פעיל או קרקע שעומדת בסכנת הפקעה, חשוב לפנות לעורך דין קרקעות שיוכל לייעץ לכם כיצד לפעול ולייצג אתכם מול וועדות ומול בית המשפט בעת הצורך.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא