גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

יתרונות של עוסק פטור

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

היום ניתן למצוא יותר ויותר אנשים שמעדיפים לצאת לדרך עצמאית, במקום להמשיך לעבוד בתור שכירים. אומנם עצמאיים סובלים מלא מעט חסרונות ביחס לשכירים, כמו למשל חוסר בדמי אבטלה, דמי מחלה, ימי חופש וכדומה, אך עדיין רבים בוחרים בדרך הזאת, על מנת ליהנות מהחופש לחיות ללא בוס וללא מנהל. עצמאיים יכולים להתחיל את היום שלהם בכל שעה, לסיים לעבוד מתי שנראה להם לנכון ולצאת לחופשה ארוכה בכל רגע נתון. חשוב להבין כי העצמאיים בארץ מתחלקים לשני סוגים- עוסק פטור או עוסק מורשה. החלוקה מתבססת על ההכנסה השנתית של העסק שלהם, כאשר נכון להיום עוסק פטור הינו עצמאי שתקרת ההכנסה השנתית שלו עומדת על כ- 100 אלף ₪.

מהם היתרונות של עוסק פטור?

על פי אתר טקסמן קודם כל, כדאי לציין כי כמעט כל מקצוע יכול להיחשב בתור עוסק פטור, החל ממורה ליוגה, מאמן כושר, אינסטלטור, מדריך טיולים וכדומה. עוסק פטור מחויב למלא אחת לשנה הצהרת עוסק פטור, המסכמת את מחזור העסקאות השנתי שלו. בניגוד לעוסק מורשה המחויב בדיווח חודשי לרשויות המס, עוסק פטור נאלץ להתמודד עימם רק פעם אחת בשנה. הדבר משפיע גם על העלות הנמוכה שלו לרו"ח, היות ואין שום צורך בדיווחים חודשיים ולכן כמות העבודה היא מינימלית. מעבר לכך, כדאי לציין כי עוסק פטור אינו מחויב לשלם מע"מ, לכן הוא פטור מדיווחים חודשיים ומתשלומי מקדמות. כתוצאה מכך, הוא יכול לספק ללקוחותיו מחירים נוחים יותר, היות והוא אינו מחויב להוסיף מע"מ לקבלה שלו. נקודה חשובה נוספת, היא החיסכון העצום בתשלום מיסים, היות ולעומת עוסק מורשה, ההנחה במיסים נחשבת לגבוהה במיוחד.

לסיכום, כל מי שמעוניין לפתוח עסק, כדאי לו להתחיל בתור עוסק פטור. מדובר על האופציה המשתלמת ביותר, היות ואין שום צורך להתעסק עם מע"מ, תשלומי מקדמות, דיווחים חודשיים למס הכנסה ותשלום גבוה לרו"ח או ליועץ מס. מדובר על דרך נפלאה להוזיל עלויות, דבר שיכול לבוא לידי ביטוי במחירים אטרקטיביים יותר עבור הלקוחות. כמו כן, הסיכון של עוסק פטור להיכנס להליך של פשיטת רגל, הינו נמוך בצורה משמעותית משאר העסקים.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא