גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מתי תושבי חוץ צריכים לשלם מס בארץ?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

תושבי חוץ הם קבוצת מיסוי שנדרשת מידי שנה בשנה להתמודד עם בירוקרטיה מורכבת כדי לעמוד בכל דרישות החוק. במדינת ישראל, תושב חוץ הוא אדם שלא נחשב תושב ישראל, או אדם השוהה בחו"ל למשך למעלה מ 183 ימים בכל שנה. החוק הישראלי מתייחס לתושבי החוץ בשני תבחינים שחופפים זה לזה – תבחין כמות ימי השהייה ותבחין המהות (מה הוא מרכז חייו של האדם המדובר).

שני אירועי מס של תושבי חוץ בישראל

לתושבי החוץ ישנם אירועי מס רבים, אותם ניתן לחלק לשני קטגוריות מרכזיות:

  1. חובות מס – תושבים אלו מחויבים לשלם מס על כל הכנסה מדווחת שמקום התרחשותה הוא ישראל. למשל, על עבודות, מלגות או תלושי שכר, שהופקו בישראל. החרגה בנושא זה, מתייחסת להטבות מס או פטורים להם זכאי תושב החוץ.
  2. הטבות מס – כדי למשוך השקעות זרות למשק הישראלי, ולעודד את הצמיחה, המדינה הגדירה הטבות מס שמקבלים תושבי חוץ. בין היתר, קיים פטור מיסוי על החזקת פקדון בנקאי, החזקת קרנות נאמנות או מכירת מניות של חברת ישראליות.

היכרות עם התשלומים שאתם חייבים לקחת לתשומת ליבכם

כל פעולה שאתם רוצים לבצע מבחינה פיננסית, כשהתושבות שלכם מוגדרת תושבות חוץ, חייבת להיבחן בצורה מדוקדקת יותר. אתם רוצים לעשות מאמצים רבים מאוד כדי להימנע מטעויות מיסוי, כן במצטבר הן יכולות לעלות לכם בקנסות כבדים ולהשפיע על מאזן ההכנסות שלכם. ובדיוק מסיבה זו, שווה לפנות לעזרות המקצועית של עורך דין או מייצג מומחה. ההיכרות עם רזי החוק הישראלי, והמצב המשפטי והפיננסי שלכם יכולה לסייע לכם למצות את כל הזכויות ולשלם את כל החובות שלכם, מבלי להרגיש שאתם טובעים במידע מורכב.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא