גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

היתר שינויים ללא תוספת שטחים – מה חשוב לדעת?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

היתר שינויים הוא עדכון של ההיתר הקיים ומפיקים אותו בשני מקרים:

  • אם מעוניינים לבצע שינוי מסוים במבנה, מגישים לכך בקשה והביצוע ייעשה רק לאחר קבלת האישור בפועל.
  • אם המבנה אינו תואם את ההיתר הקיים, כיוון שנעשו בו פעולות אשר לא קיבלו לכך אישור ולכן הלקוח מתבקש להסדיר נושא זה, כך שיהיה תואם להיתר.

הגשת בקשה להיתר שינויים ללא תוספת שטחים

בעלי מקצוע כמו הנדסאי אדריכלות, אדריכל מורשים לפעול בשמו של בלקוח ולהגיש את הבקשה הרלוונטית לעירייה.

עם בקשה זו מגישים מסמכים שונים כמו מדידה של השטחים, מסמך מהשמאי, אישור מהשכנים על כך שאין להם התנגדות לביצוע השינוי ועוד. הוועדה בוחנת את הבקשה על כל היבטיה ומאשרת או מסרבת לכך בהתאם לשיקול דעתה המקצועי.

 

בקשה לקבלת היתר שינויים ללא תוספת שטחים

בעל נכס מגיש בקשה לקבלת היתר לשינויים ללא תוספת שטח, כאשר הוא מעוניין לבצע בו שינוי מסוים, אך שינוי זה אינו מגדיל את השטח. לדוגמה אם בדירה קיימת מרפסת שירות אשר צמודה למטבח והלקוחות מעוניינים להגדיל את שטחו של המטבח על חשבון המרפסת, תוך שבירת קיר אשר חוצץ ביניהם והוא לא קיר תומך.

בהתאם לחוק התכנון והבנייה כל שינוי כדוגמת שינוי זה מצריך את אישורו של אגף התכנון ברשות המוניציפלית. ביצוע השינוי ללא הגשת הבקשה להיתר, עלולה להוביל לכך שבעל הנכס יקבל קנס בגין ביצוע עבירות בנייה וחמור מכך, עד הסדרת נושא זה לא יוכל בעל הנכס למכור את הנכס כיוון שבעת הגשת הבקשה עבור לשכת המקרקעין ייראו הממונים כי קיימת עבירת בנייה ולכן לא תתאפשר העברת הבעלות על הנכס.

 

פנו עוד היום לחברת לבנות בשקט – תכנון אדריכלי.

אולי יעניין אותך גם!