גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

5 דברים שחשוב לדעת על מיסוי עולים חדשים

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

עולה חדש שמתיישב בגבולות ישראל יהיה זכאי להטבות מס בגין היותו עולה חדש. הטבה זו נועדה לעודד את ההתיישבות בארץ, ולאפשר לעולים חדשים להתמודד עם תקופת הקליטה בצורה קלה וידידותית יותר. להלן חמישה דברים שחשוב לדעת עליהם בעניין זה.

מה חשוב לדעת בנושא מיסוי עולים חדשים

  1. כל עולה חדש עשוי להיות זכאי לנקודות זיכוי ממס ההכנסות שלו. זאת למשך תקופה של כארבעים ושניים חודשים. ההטבה הזו נעה בין סכומים שונים, בהתאם להכנסות של העולה וכן בהתייחס במצב המשפחתי שלו ובפרמטרים נוספים שמשפיעים על חישוב נקודות המס.
  2. במידה ועולה חדש לא קיבל את ההטבה, והוא שילם מיסים גבוהים יותר ממה שהוא חייב, הוא יוכל להגיש בקשה להחזר מס. את הבקשה ניתן להגיש גם באופן רטרואקטיבי, ולקבל החזר מס עד לשש שנים לאחור. כך שגם אם עולה חדש שילם מס הכנסה משך שנים, הוא יוכל לממש את הזכויות שלו, ולהגיש בקשה להחזר מס.
  3. רק עולה חדש שנוכה משכרו מס הכנסה יהיה זכאי להחזר. שכן במידה והוא לא היה חייב במס, בגין השתכרות נמוכה או כל סיבה אחרת שהיא, הוא לא שילם מס כלל, כך שאין לו כלל זכאות לקבלת החזר מס.
  4. בתחום החזרי מס יש כללים והתנהלות נכונה שכל אחד יכול ללמוד ולבצע אותה בכוחות עצמו. מדובר על מסמכים מסוימים אותם יש להגיש לרשות המס, וזאת על מנת להוכיח את הזכאות לקבלת ההחזר.
  5. ניתן להיעזר בגורם מקצועי עבור קבלת החזר המס. וזאת כדי לחסוך לעצמכם את הטרחה ואת המאמץ סביב העניין. יש חברות מתמחות בענף, הללו מכירות היטב את החוקים ואת ההתנהלות בעניין, והן תוכלנה לבצע את התהליך הנדרש עבור הלקוחות שלהם. מסתבר כי ניהול מקצועי עשוי להביא תועלת רבה, ולהוריד מעל כתפיכם את התפקיד להתנהל עם הפן הביורוקרטי של הטפסים והמסמכים אותם יש להגיש.

עולים חדשים וקבלת החזרי מס

כל מי שזכאי לקבל החזר מס, ובתוכם עולים חדשים, צריכים לנקוט בפעולה על מנת לממש את הזכויות שלהם, ולקבל את המגיע להם.

> קראו גם מהי פסילת ספרים בקישור זה

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא