אחד התפקידים המשמעותיים ביותר בעולם השיווק כיום, הוא מי שמתעסק באנליזה של התחום. עד כה, הכרנו אנליסטים בתחומים אחרים, אך עם הזמן, בין אם זה בגלל הגידול הנרחב בתחום השיווק, בין אם זה בכל מה שקשור לכלים, אמצעים וכמובן המידע שמופק ממנו, ובין אם זה בגלל החשיבות הרבה של עולם השיווק, אז אנחנו יכולים למצוא יותר ויותר אנשים שעושים באנליזה, קרי בניתוח, קראו על כך באתר https://erella.co.il.
אנליסט שיווק מתעסק בשני תחומים עיקריים. הוא מנתח את השוק, בין אם זה את קהל היעד, החברות המתחרות, החברה שלנו, הזדמנויות, מוצרים וכדומה, וכן הוא מנתח את כלי השיווק השונים שעומדים לרשותנו. הוא יודע כיצד לנטר ולייעל את הכלים השונים בשביל להפיק תועלת מרבית מהם לטובת הצרכים והמטרות שלנו.
ברוב המקרים, חברות שוכרות משרדים שמתמחים בשיווק, אסטרטגיה שיווקית ופרסום והם מביאים אנליסטים מטעמם שינצחו את החברה. יש בכך שני יתרונות. היתרון הראשון, מדובר באנשי מקצוע שמתמחים בתחום ויש להם את כל הכלים לבצע את עבודתם באופן מקצועי, היתרון השני, מדובר באנשים חיצוניים שיכולים לראות את העסק שלנו באופן אובייקטיבי. יש חברות שבוחרות גם להעסיק אנליסט פנימי שיבצע את עבודה באופן שוטף.
איך זה יכול לעזור לנו
כאשר אנליסט שיווקי מבצע את הניתוחים שלו ומציג לנו את המידע, אז אנחנו יכולים לדעת בצורה טובה יותר, מה עומד מולנו, מה עומד לרשותנו וכיצד עלינו לפעול. כלומר, מי קהל היעד, מה הוא מחפש, מה הם הכלים שעומדים לרשותנו.
צריך לומר, הכל מדיד, יש כלים ואמצעים הרבה יותר מדידים היום מאשר בעבר ולכן גם התוצאות לא רק שהן יותר אמינות, הן גם יותר איכותיות ואנחנו יכולים להשתמש בהן בצורה הרבה יותר טובה להשגת המטרה שלנו.