גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

פטישון – למה אנשים חסרי ניסיון לא יכולים לעבוד אתו

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

הפטישון הינו אחד מכלי העבודה היותר יעילים אשר משמשים משפצים חובבנים בקידוחים קשים, בפעולות חציבה ועוד. לפטישון ישנם ראשים מתפרקים ממספר סוגים וניתן לעבוד איתם עם חומרים שונים. הפטישון הוא אומנם מכשיר שמתאים לעבודות ביתיות, אך בדומה לכל מכשיר עבודה חשמלי, אין אפשרות להשתמש בו מבלי לדעת היטב כיצד הוא פועל ואיך עובדים אתו.

מהו פטישון?

הפטישון הוא למעשה האח הקטן של הקונגו והאח הגדול של המקדחה הרוטטת. בניגוד למקדחה –  אשר מיועדת לקדיחות פשוטות בחומרים שונים כמו מתכת וקיר – והקונגו אשר משמש אך ורק לחציבה בשטח, הרי שהפטישון מתאים גם לעבודות חציבה פשוטות וגם לביצוע של קדיחות עמוקות. שיטת העבודה של הפטישון היא שונה מעט משיטת העבודה של המקדחה, כי בעוד במקדחה מסובב המנוע החשמלי את המקדח, הרי שבפטישון קיימת בוכנה שהולמת על ראש המקדח.

אילו עבודות ניתן לבצע עם פטישון?

באמצעות פטישונים חשמליים ניתן לבצע עבודות קידוח שונות כמו חציבה בקירות, שבירת מרצפות, הסרה ושבירה של אריחי חיפוי מקרמיקה ואבן ולקדוח אתו במשטחי ברזל, עץ ואף בקירות. כמו כן, ניתן לסתת אתו חומרי גלם שונים כמו אבנים וכל חומר קשה אחר והעוצמה שיש בו מאפשרת גם לקדוח במשטחים קשים במיוחד כמו משטחי מתכת עבים, קירות בטון ועוד.

מה ההבדל בין סוגי הפטישונים?

בדומה למכשירי חשמל רבים ובמיוחד כלי עבודה חשמליים, קיימים דגמים שונים של פטישונים. ולכן, כאשר רוכשים פטישון יש לשים לב כי המאפיינים הטכניים שלו מתאימים לסוג העבודה אותה מעוניינים לבצע אתו. בנוסף, ניתן לרכוש גם פטישון נטען אשר אינו מצריך חיבור קבוע לחשמל. אך הדבר החשוב ביותר, הוא לרכוש אותו רק אצל משווק אמין ולבחור במותג מוכר.

לעבוד בצורה בטוחה

בכל פעם בה עובדים עם מכשיר חשמלי ובמיוחד עם מכשיר קידוח, חשוב מאוד להקפיד על כללי בטיחות. לפני תחילת העבודה יש לוודא כי הסביבה נקייה ממכשולים, יש לאתר צנרת מים וכבלי חשמל בקירות על מנת למנוע פגיעה בהם ואף סכנת התחשמלות.

אולי יעניין אותך גם!