גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

איך גובים מזונות שלא משולמים?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

לאחר שבני זוג מחליטים על הפסקת הנישואים ותחילת הליך גירושים, גם הילדים שלהם נכללים בהסדרים שנקבעים ביניהם. כאשר אחד מבני הזוג נשאר לחיות עם הילדים בבית או באזור מגורים אחר, על בן הזוג השני לשלם הוצאות מחייה שוטפים בהתאם לצרכי וגילאי הילדים. הוצאות אלו נקראים דמי מזונות, ואלו הם תשלומים שבן הזוג מחויב לעמוד בהם בזמן ובאופן שוטף.

במקרים בהם הבעל אינו מסוגל לשלם את דמי המזונות שנקבעו, או אפילו מסרב להעביר את התשלום כנדרש – בן הזוג השני רשאי להתחיל הליך גבייה מול הרשויות לצורך קבלת הכספים הנחוצים לגידול הילדים.

גביית מזונות דרך המוסד לביטוח לאומי

במצבים בהם בן הזוג אינו משלם באופן קבוע את תשלומי המזונות כפי שנקבע, בן הזוג השני יכול לפנות אל המוסד לביטוח לאומי כדי לדרוש את דמי המזונות מהם. חוסר יכולתו של הבעל לתשלום המזונות אינו צריך לפגוע באיכות חייהם של ילדיו, ולכן על הביטוח הלאומי לדאוג לתשלומי המזונות באופן שוטף – בזמן שהוא מתחיל הליכי גבייה נוקשים מול בן הזוג שאינו עומד בתשלומים.

כדי לקבל את דמי המזונות מביטוח לאומי, יש להגיש מסמכים מזהים כולל גם פסק הדין המורה על קבלת סכום מסוים של דמי מזונות מבן הזוג השני. קראו בנושא באתר של יונית גזל עו"ד כירושין.

גביית מזונות באמצעות רשות האכיפה והגבייה

במידה ובן הזוג החייב במזונות מסרב לשלם את דמי המזונות מסיבה כזו או אחרת, בן הזוג השני יכול לפתוח נגדו תיק גבייה ברשות האכיפה והגבייה אצל מחלקת הוצאה לפועל, כדי שאלו יוכלו להתחיל תהליך גבייה מחמיר שיכריח אותו לשלם את התשלומים הנדרשים.

בשלב הראשון הוצאה לפועל משגרת אל החייב מכתב התראה המורה לו לשלם את דמי המזונות, אם גם לאחר המכתב הזה בן הזוג ממשיך לסרב לשלם – אנשי ההוצאה לפועל רשאים להגיע אליו ולעקל את הרכוש והנכסים שנמצאים ברשותו, כלל עיקול של חשבונות בנק.

בכל מקרה שבן הזוג אינו עומד בתשלומי המזונות כנדרש, מומלץ לפנות לייעוץ וליווי של עו"ד לענייני משפחה כדי לקבל מענה יעיל ומהיר בכל תהליך הגבייה.

קראו כיצד מזהים אלימות במשפחה בלינק > https://www.lawlife.co.il/single-post/2015/05/30/אלימות-במשפחה

אולי יעניין אותך גם!

ארבע יתרונות של גט ברבנות

גירושין, בדרך כלל נצפים מבעד לעדשה של מצוקה, יכולים לפעמים להביא יתרונות בלתי צפויים, במיוחד בהקשר הייחודי של הרבנות. למרות שהאתגרים נידונים