גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

ירידת ערך של רכב: כל מה שצריך לדעת

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

אף אחד לא אוהב לשמוע את זה, אך ברגע שאנחנו רוכשים רכב, הערך שלו מתחיל לרדת. במאמר זה נספק את כל המידע שצריך על ירידת ערך הרכב.

מדוע הערך של רכב יורד, בעוד שערך הדירות עולה?

שתי הרכישות המשמעויות, הגדולות והיקרות ביותר שאנחנו מבצעים, בדרך כלל, בחיינו האישיים, זו דירה ורכב. אחת מבטאת את היכולת שלנו ליהנות ממקום מגורים קבוע, שלא נדבר על זה שהדירה מבטאת ביטחון כלכלי לטווח ארוך ואפשרות להוריש לילדים שלנו משהו. השני, קרי הרכב, מבטאת את חופש התנועה והעצמאות שלנו.

אך ביניהם יש הבדל אחד משמעותי. כשאנחנו רוכשים דירה, הערך שלה לא יורד, להיפך, סביר להניח שנמכור אותה במחיר יותר גבוה ממה שרכשנו אותה. לעומת זאת, כשאנחנו רוכשים רכב, אפילו אם הוא חדש, הערך שלו ירד מדי שנה. למידע נוסף על ירידת ערך לרכב, אנחנו מזמינים אתכם לקרוא את המשך המאמר, וכמובן לחפש מידע רלוונטי ומעמיק ברחבי הרשת.

מדוע זה קורה והאם ניתן להימנע מכך?

נתחיל מהנקודה של ההשוואה בין דירות לרכבים. יש הרבה סיבות מדוע ערך דירות עולה בעוד ערך רכבים יורד. אחת מהן זה ההיצע. בעוד שאנחנו נמצאים במצב בו, אין היצע גדול של דירות, הרי שבעולם הרכב זה שונה, לצד רכבים ישנים כל הזמן נכנסים רכבים חדשים לשוק, לכן רכבים ישנים מאבדים מהר מאוד את ערכם.

אך מעבר לזה יש סיבות נוספות מדוע ערך הרכב יורד. ברגע שאנחנו רוכשים רכב חדש ועולים איתו על הכביש, הוא צובר בלאי. ככל שהוא צובר יותר, כך הערך שלו יורד יותר. אנחנו לא יכולים לשחזר את מצבו הראשוני של הרכב. מה עוד, שאם חס וחלילה אנחנו עוברים איתו תאונה או כל דבר אחר שגורם נזק, חיצוני או פנימי לרכב, אזי שזה יכול להשפיע ולהביא לירידה בערכו.

אפשר לשפץ רכבים, אפשר לשדרג אותם, ייתכן שזה יעלה במעט את ערך הרכב, אך סביר שההוצאה על כך תהיה גבוהה יותר.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא