גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

שירותי כתיבה טכנית

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

האם תהיתם פעם מאיפה מגיעות כל חוברות ההפעלה למוצרים השונים? מי כותב את שלבי הייצור של מוצר מסוים ואיך לכתב יש את כל המידע הנדרש עבור זה?

יכול להיות שתופתעו לגלות שזוהי כל מהותה של הכתיבה הטכנית וקיימים אנשי מקצוע איכותיים, שכל עיסוקם בחיים הוא לתת את שירותי הכתיבה הטכנית. 

שירותי הכתיבה הטכנית מחולקים ל−3 נושאים עיקריים, שיעזרו בהבנת משמעות שירותי  כתיבה אלו:

 

  • תיעוד טכני

 

בשירות מסוג זה, על הכתבים הטכניים לכתוב לדוגמא: חוברות הפעלה למשתמשים או לאתרים, ספרי מפעיל, חוברות אחזקה למיניהן והוראות, פשוטות ככל הניתן, לחיבור והרכבה של מוצר.

כדי שהכתבים הטכניים יוכלו לכתוב חוברות הפעלה עבור מוצר מסוים באופן ברור, או למשל, את שלבי הייצור של אותו מוצר במדויק, עליהם לגשת לאדם/ החברה האחראיים על הרעיון ולראיין אותם בקפדנות, בשביל לקבל את כל המידע הדרוש לכתיבה איכותית, נכונה ומדויקת. 

 

  • תרגום טכני

 

שירות מסוג זה הינו דומה מאוד לשירות התיעוד הטכני, המתרגמים הטכניים יצטרכו לכתוב בשפה הנדרשת, את כלל המשימות החלות בשירות התיעוד הטכני.

ככל הנראה, המידע הנחוץ עבור המוצר או האתר כבר קיימים בשפת המקור שלהם. לכן, חובת מסירת ושיתוף המידע חל על האדם/ החברה האחראיים, הדורשים שירות תרגום טכני. כמו כן, במידה והמתרגם לא קיבל את המידע הנחוץ לו, עליו לדרוש זאת ממעסיקיו ובמקרים קיצוניים יהיה על המתרגמים לגשת ולראיין מחדש את האחראיים.

בנוסף, שירות התרגום הטכני עונה על צרכים שונים כגון: תרגום טפסים טכניים, פוליסות ביטוח וסקרים טכניים.

 

  • הדרכה

 

שירותי ההדרכה שונים במקצת משירותי התיעוד והתרגום הטכניים, אך גם כאן נדרשים הכתבים הטכניים להשיג את החומרים הנחוצים, כיד לקבל את המידע הנכון והעדכני ביותר לפני שמתחילים בכתיבה.

השירות כולל בתוכו: הכנת מצגות למיניהן, כתיבת חוברות למדריכים ולחניכים, כתיבת טפסי הדרכה שונים ובנוסף, הדרכות בשפות הנדרשות, עבור לקוחות באשר הם.

חשוב להבין 

שירותי הכתיבה הטכנית אינם בגדר המלצה. כיום, הציבור והלקוחות דורשים לדעת ולהכיר ככל הניתן, מוצר אותו ברצונם לרכוש. 

אם אין ברשותכם הזמן והיכולת לבצע את הכתיבה הטכנית בעצמכם, מן הראוי שתחפשו ותעסיקו את אנשי המקצוע המתאימים לכם.

אולי יעניין אותך גם!