גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מאיפה נולדה טבעת נישואין?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

במהלך שנים רבות גברים מעניקים לנשים טבעות במהלך טקס הנישואין. בטבעת הנישואים הגבר מקדש את האישה אשר מיד לאחר אקט הקידושין הופכת להיות אשתו כדת וכדין. חשוב לומד כי יש הבדל משמעותי בין טבעת נישואין לטבעת אירוסין.

ההבדל בין טבעות נישואין לטבעות אירוסין

טבעות נישואין על פי רוב עשויות כולן מזהב ללא שיבוץ יהלומים כלל לעומת טבעות האירוסים אשר בשנים האחרונות מקובל כי הן יהיו משובצות לא מעט יהלומים משובחים. את טבעת האירוסין הגבר מעניק לאשתו כמה חודשים טרם מעמד החתונה ובכך הם מכריזים לעולם על אירוסיהם. חשוב לדעת כי המסורת של הענקת טבעת אירוסין ארוכת שנים והתחילה עוד מימי המצרים הקדמונים.

מצאו טבעת אירוסין ייחודית כבר עכשיו:

https://diamonds4u.co.il/product-category/special_engagement-_rings/

המצרים הקדמונים היו הראשונים!

על פי המסורת עוד מימי המצרים הקדמונים הם העניקו טבעות לנשותיהם כאשר היו רוצים להכריז על עתיד משותף. ממשיכי הדרך היו יוון העתיקה אשר אימצו את ההרגל של הענקת הטבעת לשם הבהרת הרצונות המשותפים של הגבר והאישה אך בתיעודים הפורמליים ניתן למצוא את רומא העתיקה כראשונה שבחרה בשיטה זו של הענקת טבעת אירוסין כמחווה יפה מהגבר לאישה איתה הוא מעוניין להתחתן. 

תיעודים פורמליים מימי רומא העתיקה

בשונה מטבעות נישואין אשר עשויות זהב בלבד, טבעות האירוסין על פי רוב משובצות יהלומים במגוון גדלים וצורות לבחירה. בשל העובדה כי מחירי היהלומים יקר משמעותית ממחירי הזהב, מחירה של טבעת האירוסין על פי רוב יהיה גבוהה הרבה יותר מהמחיר אותו תדרשו לשלם על טבעת נישואין. 

טבעת זהב כשרה לנישואין 

טבעת נישואין עשויה כולה מזהב בשל העובדה כי קידושי האישה על ידי הבעל נעשים בשווה כסף, כפי המסורת ההלכתית. על כן חשוב לוודא כי הטבעת תהיה שווה לפחות פרוטה על מנת שקידושי האישה יחולו והזוג המאושר יהיה נשוי גם על פי כל כללי ההלכה. 

בעבר, היו כאלה אשר ניסו לזייף יהלומים בטבעות אירוסין ולכן כיום בוחרים שלא לקדש עם טבעות משובצות יהלומים. במידה והיהלומים המשובצים יהיו מזויפים יתכן ששווי הטבעת לא יעלה על פרוטה ובמצב כזה,על פי גדרי ההלכה הזוג לא יחשב נשוי.

להתרשמות ממבחר טבעות ותכשיטים באתר Diamonds4U:

https://diamonds4u.co.il/

אולי יעניין אותך גם!