גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

בחירה בזהות הגוף הפנסיוני אצל אבנר הייזלר

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

אבנר הייזלר מציין כי בחירת הגוף הפנסיוני במקרה של קרן השתלמות או קרן פנסיה או ביטוח מנהלים צריכה להתבצע על ידי העובד בלבד, והוא מציין פרט חשוב כי על המעביד חל איסור להשפיע על העובד בבחירה של הגוף הפנסיוני. ניתן לציין כי על פי החוזר החדש של הממונה על שוק ההון יש לתת לעובד לבחור את הזהות הגוף הפנסיוני גם אם בהסכם כתוב דבר אחר, אבנר הייזלר מציין כי זהו חוק יחסית חדש, ויש לדעת אותו הגוף הפנסיוני הינו הגוף האחראי על אפיק ההפרשה, ואליו מופרשים, על ידי העובד והמעסיק כל הכספים הנדרשים.

אז איך בוחרים בזהות הגוף הפנסיוני?

אבנר הייזלר מציין את העובדה, אם למעסיק יש הסכם עם קרן מסוימת, שבה הוא רגיל להפריש לכל העובדים כסף, ועובד מסוים רוצה לבחור בקרן מסוימת המעסיק על פי החוק חייב להפריש לקרן שהוא רוצה.

  • מי זכאי לבחור בזהות הגוף הפנסיוני?

כל העובדים בישראל לרבות עובדים שכירים, עובדי קבלן, עובדי אבטחה, ועובדי ניקיון של קיבוצים, ומושבים קיבוציים וכמו כן עצמאיים.

תהליך מימוש הזכות

אבנר הייזלר מציין כי תהליך זה הינו אוטומטי, וניתן לעובד על פי חוק. החוק מגן על עובד שרוצה להיות בקרן פנסיוני שונה מין המעסיק והמעסיק מתנגד לכך נחרצות. העובד יוכל על פי חוק להגיש נגד המעסיק תלונה או במחלקת פניות הציבור של רשות ההון או ביטוח וחיסכון במשרד האוצר.

אבנר הייזלר מציע הצעה מעניינת לעובדים, הרוצים לבחור את קרן הפנסיה שלהם בעצמם, יש לערוך סקר והשוואת מחירים בין חברות הביטוח השונות כדי לוודא שאתם מקבלים את התמורה הגבוהה ביותר במחיר הנמוך ביותר. אבנר הייזלר מציין כי ניתן כיום בדרך קלה מאד לבחור את  חברת הביטוח המנצחת, ולהשוות מחירים בין האתרים השונים העוסקים בכך:

  • גמל קופות גמל נט- מערכת להשוואת קופות גמל.
  • פנסיה נט- מערכת להשוואת קרנות פנסיה.
  • ביטוח נט- מערכת להשוואת חברות ביטוח.

להשוואת דמי הניהול בחברות הביטוח השונות יש להשתמש במחשבון דמי ניהול באתר רשות ההון. אבנר הייזלר טוען כי ההבדל היחיד המשפיע על גובה הקצבה החודשית, לאחר מכן הם דמי הניהול דמי ניהול מופחתים יכולים לתת לעובד רווח של עד 16%.

אבנר הייזלר מציין כי במידה ועד לתאריך 1.11.2016, במידה ועובד לא הודיע למעסיק על קרן שבחר רשאי המעסיק להפריש לקרן שברשותו או קרן שזכתה במכרז.

*יודגש כי אבנר הייזלר אינו עורך דין, אך מומחה בהגשת תביעות אל מול חברות הביטוח על כל הצד הפרוצדורלי

אולי יעניין אותך גם!

בחינת ההטבות של מזגני Multi Inverter ו-VRF

בתחום בקרת האקלים המודרנית, האבולוציה של טכנולוגיית מיזוג האוויר הייתה לא פחות ממדהימה. בין החידושים הבולטים ניתן למנות את מערכות ה-Multi Inverter

תובנות מומחים: יסודות ניקוי ספות

ניקוי ספות הוא היבט שלעתים קרובות מזלזלים בו בתחזוקה ביתית שיכול להשפיע באופן משמעותי על הניקיון והנוחות הכללית של חלל המגורים שלך.