גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מחירי הביטוח המקיף לאופנוע מטפסים והרוכבים משלמים. יש ברירה?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

להיות רוכב אופנוע זה כיף בסך הכל – אתה מהיר וזריז יותר מרוב כלי הרכב סביבך, לא עומד בפקקים, גמיש בהתנהלות שלך ומבזבז הרבה פחות זמן על נסיעות ממקום למקום. אבל לכל דבר בחיים יש מחיר, ובמקרה הזה המחיר הוא לעתים גבוה מאוד. אנחנו מדברים כמובן על המחיר של ביטוח מקיף לאופנוע, שהופך בהדרגה להיות את הבעיות הכי גדולות של רוכבי אופנועים בפרט ורכב דו גלגלי בכלל.

המחיר של ביטוח מקיף לאופנוע נקבע, כמו ברכב פרטי, על פי מספר פרמטרים – דגם ונפח הכלי, מידת הסיכון שייגנב על פי הסטטיסטיקה, גיל המבוטח, ניסיונו, היסטוריית הרכיבה שלו ועוד. אלא שמשום הסיכון הגבוה מאוד הקיים, הן לתאונות והן לגניבות, המחירים הולכים ומאמירים על מנת להפחית את הסיכון של חברות הביטוח ולגלגל אותו על המבוטח.

ידוע כמובן שקטנועים הם כלי הרכב הכי פופולריים בקרב גנבי ישראל. עם הנתונים לא ניתן להתווכח. המשמעות של הנתונים הללו היא שבכל שנה, היות שהמספרים רק הולכים ועולים, גם המחיר של לבטח את האופנוע או הקטנוע מפני גניבות הולך ועולה, במיוחד מדובר על הביטוח המקיף שמבטיח פיצוי במקרה של גניבה או נזק לכלי.

מה עושים? רוכבי דו גלגלי רבים מנסים למצוא פתרונות יצירתיים שונים לשמירה על הכלי שלהם. אחדים בוחרים במה שנקרא "ביטוח מקיף מצומצם". זהו ביטוח שאמנם מבטח את האופנוע מפני גניבות עתידיות אולם הוא אינו מאפשר תשלום דמי ביטול השתתפות עצמית ואינו מכסה גם מפני נזקים אחרים, לרבות פגעי טבע ונזק מצד שלישי. ביטוח מקיף מצמצם הוא אכן הרבה יותר זול, אבל גם כאן הרוכבים נוטלים על עצמם סיכון שמי שיתעניין בכלי שלהם יצליח לגנוב אותו ולא רק להסב לו נזק, שכן אז הביטוח לא יופעל.

פתרון אחר הוא מערכת איתור לאופנוע – זוהי מערכת חכמה המותקנת על הכלי בצורה מוצפנת ומשדרת את מיקום האופנוע כל הזמן לאפליקציה שמותקנת על הטלפון הנייד של הרוכב, וכן למוקד מבצעי המאוייש 24/7. הרעיון הוא שכל תנועה חריגה של הכלי שלא מבוצעת על ידי בעליו תהיה מזוהה מידית והמוקד יזניק בעקבותיה צוות מיוחד או את כוחות הביטחון כדי להשיב את הכלי. מערכות איתור לאופנוע נחשבות אמינות ויעילות והן החזירו לא מעט כלים לאורך השנים לבעליהם החוקיים. כמובן שהן לא מחליפות את הביטוח המקיף לאופנוע מבחינת המהות שלהן, אבל בהחלט מהוות רשת הגנה נוספת (וזולה יותר) שכן מאפשרת לרוכבים לחשוב פעמיים לפני שהן מוציאים אלפי שקלים על ביטוח מקיף לאופנוע שלהם.

בסופו של יום חשוב להדגיש – ביטוח מקיף מלא לאופנוע או קטנוע מכיל בדיוק את מה שצריך כדי לפצות אותנו בכל מקרה של גניבה או נזק לכלי. הוא יקר, ולא נראה שזה הולך להשתנות בקרוב, אבל הפונקציה שהוא ממלא לא ניתנת להחלפה באופן מלא. לכן, השיקול אם לערוך ביטוח מקיף לאופנוע שלנו הוא אישי של כל אחד ואחד, בהתאם ליכולותיו התקציביות ולמידת הרצון שלו להשקיע במיגון הכלי.

הכי חשוב – סעו בזהירות ובביטחה!

אולי יעניין אותך גם!