גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

איך השפיעו המטבעות הדיגיטליים על הבורסה בארץ

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

ניתן היום לראות לא מעט ישראלים אשר מתעניינים באופן פעיל בבורסת הקריפטו. מדובר על מטבעות דיגיטאליים שפרצו לתודעה הציבורים לפני יותר משנה, כאשר ערך הביטקוין, מטבע הקריפטו הראשון, עלה לערך המטורף של 20 אלף דולר! כתוצאה מכך, ישראלים רבים התחילו לגלות עניין בעולם הקריפטו, דבר שכמובן תורגם לעשרות אתרים חדשים שהוקדשו לתחום, חברות שונות שמכרו קריפטו וכמובן בתי עסק שהתחילו לקבל את המטבע הוירטואלי בתור תשלום על מוצרים או שירותים שונים, קראו עוד באתר אינווסט ארנה. ניתן היום למצוא מאות מטבעות קריפטו שונים, כאשר חלקם נסחרים במחירים מצחיקים של סנטים בודדים למטבע, בעוד אחרים מחזיקים בערכים גבוהים יותר, כמו למשל הביטקוין שנסחר כרגע סביב ה – 8 אלף דולר. כמובן שרמת התנודתיות של המטבעות הדיגיטאליים עלולה להיות מלחיצה במיוחד, היות והם מתנהגים בצורה לא הגיונית ולא צפויה.

השפעת המטבעות הדיגיטליים על הבורסה בארץ

כאמור, המטבעות הדיגיטליים מתנהגים לרוב בצורה לא צפויה, הם מאופיינים בתנודתיות גבוהה למדי ולכן נחשבים לבעלי סיכון גבוה במיוחד. רוב המשקיעים הסולידיים משתדלים להתרחק מהם, היות והשקעה בהם עלולה לגרום לפשיטת רגל מהירה במיוחד. אי לכך, ניתן לומר כמעט בוודאות, כי הבורסה בארץ כמו גם הבורסות השונות בעולם, אינן מושפעות במיוחד כתוצאה ממסחר במטבעות דיגיטליים. מטבעות אלו מהווים אפיקי מסחר מסוכנים ולא צפויים, ולכן הם מתאימים רק לסוג מאוד מסוים של אנשים. כמו כן, הבורסה בארץ החליטה כי חברות שונות הפועלות בתחום המטבעות הדיגיטליים, לא יוכלו להיכלל במדדי הבורסה. בצורה כזאת, הרשות לניירות ערך החליטה בעצם להשאיר את החברות האלו מחוץ לדלת ומחוץ לאופציות ההשקעה הלגיטימיות של רוב המשקיעים בארץ. הסיבה לכך היא רמת הסיכון הגבוהה ותדירות המסחר המוגזמת של המטבעות הדיגיטליים, אשר הופכים את ההשקעה בהם לספקולטיבית ומסוכנת עבור המשקיעים הפאסיביים, יוכל להעיד על כך כל ברוקר מומחה בשוק ההון.

לסיכום, ניתן לומר כמעט בוודאות גמורה, כי המטבעות הדיגיטליים לא השפיעו במיוחד על הבורסה בארץ, בין היתר בזכות ההחלטה של הרשות לניירות ערך להשאיר חברות שמתעסקות בתחום הקריפטו מחוץ למדדים. בצורה כזו, הרשות לניירות ערך החליטה להגן על המשקיעים הפאסיביים שעלולים להפסיד את כל ההון שלהם בהשקעה מסוג זה.

אולי יעניין אותך גם!

בחינת ההטבות של מזגני Multi Inverter ו-VRF

בתחום בקרת האקלים המודרנית, האבולוציה של טכנולוגיית מיזוג האוויר הייתה לא פחות ממדהימה. בין החידושים הבולטים ניתן למנות את מערכות ה-Multi Inverter

תובנות מומחים: יסודות ניקוי ספות

ניקוי ספות הוא היבט שלעתים קרובות מזלזלים בו בתחזוקה ביתית שיכול להשפיע באופן משמעותי על הניקיון והנוחות הכללית של חלל המגורים שלך.