גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מיסוי בעמותות – מה זה אומר ומה צריך לדעת?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

אם תכננתם לפתוח עמותה, בוודאי חשבתם כי מי שייסד ארגון ללא מטרות רווח,  לא יצטרך לשלם מיסים. בפועל, הדבר אמור להיות נכון, שכן חברות בע"מ משלמות מיסים בגובה של 25 אחוזים מהכנסות החברה, בעוד שבעלי עסקים קטנים משלמים מיסים בהתאם לגודל ההכנסות שלהם.

אבל מה משמעותו של הליך המיסוי עבור עמותות?

בראשית, חשוב להבית כי הקמת עמותה נועדה בדרך כלל כדי לגייס כספים ומשאבים עבור מטרה מסוימת. בכך אנו מוצאים לא מעט עמותות אשר מבצעות תהליך גיוס כספים עבור בעלי חיים, ילדים, קשישים ועבור שאר מטרות חשובות.

ובכל זאת, שלטונות המס דואגות כי על הכנסות אלה לא יהיו הוצאות או מיסוי כבד, בעוד  שאחת ההטבות היא קבלת הקלות במס, היעדר גביית מע"מ מתורמים שמבצעים העברת כספים לעמותה, ושאר הטבות. נוסף לכך, רשות המיסים מאפשרת הקלות והחזרי מס עבור מי שתורם כספים לעמותה – מה שמעודד רבים לבצע תרומה ביד רחבה.

ומה לגבי מיסים שכן נגבים מעמותה?

למרות שהממשלה מנסה להקל על מלכ"רים, עדיין ניתן למצוא מיסים המוטלים על עמותות, כמו: מס שכר. מס שכר הוא מס שנועד לחפות על העדר גביית המע"מ מהעמותה, בעוד שמייסדים של מלכ"ר יצטרכו לשלם מס שכר עבודה לעובדים בגובה של 50 אחוזים מגובה המע"מ.

בכך, אם גובה המע"מ נכון לשנת 2019 עומד על 17 אחוז מסכום התשלום, יצטרכו העמותות לשלם 8.5 אחוזי מס מכספים שהתקבלו על ידי תורמים. בשנת 2015 , השנה בה עמד גובה המע"מ על 18 אחוז, נקבע מס העמותה על 7.5 אחוז. זהו גובה המס שמשלמות כיום עמותות.

מהו שכר עבודה?

עמותות באופן כללי מחפשות בכל זמן מתנדבים שיבצעו עבודה ללא תשלום, וזאת על מנת להקל בהוצאות. ובכל זאת, ישנם עובדים בשכר להם משלמת העמותה משכורת. שכר זה כולל את כל התנאים המגיעים לעובד על פי חוק, כמו: תשלומי פנסיה, תשלום ימי חופשה ופיצויים בעת הצורך. שכר זה מחויב במס שכר. בכך בעלי עמותות משלמים גם הם מיסים שחשוב להכיר, תוך שעל פי החוק: עמותה אשר שכר העבודה שלה אינו עולה 178,000 שקלים – לא תצטרך לשלם מיסים למדינה.

כיצד נרשמים כעמותה ברשות המיסים?

כדי שרשויות המיסים יכירו בהיות הארגון שלכם ארגון ללא מטרות רווח, יש לנפק תעודת מלכ"ר שמונפקת על ידי מע"מ. אם ישנן בעיות מס או גבייה, רצוי להגיע אל רשויות המיסים, להציג את התעודה ולסדר את העניינים הפיננסיים. בך תוכלו לפעול בשקט ובנוחות עבור מטרתכם הנעלה.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא