גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

בדיקת ביטוחים

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

אחת הבעיות החמורות ביותר איתן מתמודד הציבור הישראלי, בכל מה שקשור לשוק הביטוחים ולהשפעה שלהם על היכולות הפיננסיות שלהם היא כפל ביטוחים.

על פי הערכות, יש בישראל לפחות 6.5 מיליון מקרים של כפל ביטוחים, כלומר מצב בו יש למבוטחים יותר מביטוח אחד בתחום ספציפי. למשל, יש אנשים שמחזיקים שני ביטוחים לדירה, יש אנשים שמחזיקים שני ביטוחים נגד תאונות אישיות, יש כאלה שמחזיקים ביטוח חיים או בריאות שכולל בתוכו ביטוח תאונות אישיות וחוץ מזה הם מחזיקים גם ביטוח תאונות אישיות בנפרד.

זו בעיה מכמה מובנים. ראשית, אין בכך צורך אמיתי, אם אנחנו מחזיקים ביטוח אחד, אנחנו לא צריכים יותר מזה. שנית, הרבה פעמים הביטוחים לא משלימים אחד את השני, אלא מעניקים אותו דבר, והסיכוי שאנחנו נשתמש באחד מהם הוא נמוך, אז בוודאי הסיכוי שנשתמש בשניהם הוא הרבה יותר נמוך, שלישית, מאחר וזה גובה מאיתנו עלויות כספיות מדי חודש או פר חודש, מדובר בהוצאה עצומה.

צריך לציין, אנשים לא עושים ביטוחים כפולים בכוונה. במקרים רבים הם עושים את זה כי הם לא מודעים לעובדה שיש להם כבר ביטוח או כי הם שכחו שיש להם ביטוח. הרבה פעמים הם משלמים על ביטוח מסוים מבלי לזכור מתי ולמה הם עשו אותו וכן כיצד הוא יכול לעזור להם.

מה עושים במצב כזה?

ובכן, ישנם כלים שונים כיצד לפתור את הבעיה. הדרך הפשוטה היא לבדוק דרך האתר של משרד האוצר ודרך כלים אחרים, האם יש לנו ביטוחים כפולים, מה כל אחד מייצג, ועל פי זה אנחנו יכולים להחליט עם מה להמשיך ומאיזו פוליסה להיפרד.

אנחנו יכולים גם לבדוק דרך החשבונות שאנחנו משלמים, אילו פוליסות יש לנו ואיזה מהן מתאימות לנו ואיזה לא.

רצוי מאוד לעשות סדר בכל הנושא, להכיר כל אחד מהפוליסות, על מנת שלא נחזיק פוליסות כפולות, בסופו של דבר, גם אם נדמה לנו שמדובר במשהו רציני, משמעותי, אם מדובר בפוליסות דומות, אז אין סיבה אמיתית להחזיק שתי פוליסות באותו תחום. זה לא ייתן לנו דבר ורק יעלה לנו.

קראו עוד על: בדיקת ביטוחים על ידי סוכנות ביטוח מקצועית

אולי יעניין אותך גם!