גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

גובה שכר מינימום מעודכן. היכן ניתן לראות?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

יש משמעות אדירה לשאלה כמה אנחנו מרוויחים וזאת מכיוון שהמשכורת שלנו משפיעה על איכות החיים שלנו. יש קשר ישיר בין איכות החיים שלנו ובין המשכורת שלנו ולכן יש משמעות אדירה לשאלה כמה כסף אנו מביאים כל חודש הביתה. הממשלה הבינה זאת גם כן וקבעה שכר מינימום שכל עובד העובד משרה מלאה צריך להרוויח. מעסיק אשר חורג מן השכר הזה ומציע שכר נמוך יותר הוא מעסיק אשר עובר על החוק. העניין הוא שיש הרבה מאוד אנשים אשר לא יודעים מהו שכר המינימום וכך הם מרוויחים פחות ממה שמגיע להם. אם כן אתם צריכים לדעת כי כיום זה לא בעיה לברר את שכר המינימום וכי כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס אל האינטרנט אל אתר דרושים ושם סביר להניח כי המידע יהיה וכך אתם תוכלו לדעת במדויק כמה כסף אתם צריכים להרוויח.

מדוע ככל שעובר הזמן כך הסיכוי שנרוויח שכר מינימום קטן?

כאשר אנחנו משתחררים מן הצבא שכר המינימום נראה לנו הרבה כסף וזאת מכיוון שאנו משווים זאת למשכורת הצבאית הנמוכה שהרווחנו. אך ככל שעובר הזמן אנו מבינים כי משכורת מינימום לא מספיקה להרבה דברים בטח אם יש לנו ילדים לגדל. על רקע זה אנחנו חייבים לציין כי אדם אשר מרוויח משכורת מינימום בשנותיו הראשונות בשוק העבודה לא בהכרח ירוויח כך ככל שעובר הזמן. למעשה אם נלמד במכללה או באוניברסיטה הסיכוי שלנו לאורך זמן לקבל משכורת גבוהה יותר הוא גדול יותר וזאת מכיוון שיש קשר בין ההשכלה שלנו ובין המשכורת שלנו וככל שאנו לומדים יותר כך סביר להניח כי נרוויח יותר.

האם כדאי לי לקבל משרה בשכר מינימום עם תואר באוניברסיטה?

למרות הנתון המעודד שהזכרנו למעלה עדיין יש סיכוי שתסיימו את הלימודים באוניברסיטה ותרוויחו שכר מינימום ואז עולה השאלה האם לקבל משרה כזאת? אם כן הדבר תלוי בשאלה מה נהוג במקצוע שלכם ואיזה קרש מקפצה השמרה הזאת יכולה להיות לעתיד שלכם בשוק התעסוקה והעבודה דרך חברות כוח אדם. רק לאחר שתעשו את כל השיקולים הללו תוכלו להחליט האם לקחת משרה בשכר מינימום לאחר לימודים גבוהים.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא