גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

גיא ברנד ממכללת ביג שוט מפתיע עם טיפים למסחר יומי בשוק ההון

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

'סבלנות זה שם המשחק', זה מה שתמיד אומרים לנו, אך אנו כישראליים טיפוסיים רוצים הכל כאן ומיד, אך מסתבר שבשוק ההון הנוסחה היא פשוטה; לימוד מעמיק, התמדה ומוטיבציה גבוהה – האם אלה שיסייעו לסוחרים לעשות את הכסף הגדול. גיא ברנד, ממייסדי 'ביג שוט', מעניק לנו טיפים למסחר יומי בבורסה, לאחר שהקים מערכי לימוד מגוונים והכשיר אלפי תלמידים.

אז מהו מסחר יומי ולמה הוא כל כך מפתה?

מסחר יומי הוא סגנון מסחר המאפשר לסוחרים לסחור לטווחי זמן קצרים, לרוב הסוחר יפתח ויסגור את הפוזיציות שלו באותו היום, ולא ישאיר אותן פתוחות ללילה. ישנן פוזיציות לונג ובפוזיציות שורט. במסחר יומי המטרה המרכזית של הסוחר לנצל את תנודתיות השוק בזמן המסחר וכך להוריד את הסיכון הקיים במידה וישאיר אותה פתוחה. נציין שבמסחר כל שעה היא גורלית ודברים יכולים בלילה אחד להשתנות מקצה לקצה ולכן הסוחר בהחלט מקטין את הסיכון שלו להפסד.

מה זה אומר? שתוכלו להיכנס למסחר היומי ולשבת רגל על רגל ולעשות את הכסף הגדול? לא בטוח.

"במאה הקודמת מסחר יומי קיבל תשומת לב שלילית, משום שסוחרים רבים ובעיקר מתחילים קפצו על הרעיון וחשבו שיוכל לסחור ללא הבחנה במינימום סיכון, אך כמובן שהדבר לא הניב פירות" כך מספר לנו ברנד. "מסחר יומי דורש הרבה מעבר ללימוד בסיסי, אלא בניית אסטרטגיית מסחר אותה אנו מלמדים בהכשרות המועברים בקורס ביג שוט, בכדי לאפשר לסוחרים לסחור בצורה נכונה ולנצל את היום עד תומו, לפני שירד הלילה, הרי שהרבה דברים יכולים להשתנות לאחר שהמסחר נסגר". מסכם ברנד.

התמדה ושימוש ביחס סיכון-סיכון בצורה נבונה

התמדה במקרה של מסחר יומי היא שם המשחק, אך מה שלא פחות חשוב הוא להבין כיצד עובד  היחס של סיכון וסיכוי. על הסוחר לדעת כיצד להרוויח סכומים גבוהים, ולהפסיד סכומים נמוכים ככל שיהיו, כך הוא יוכל תמיד להישאר בפלוס.

מוטיבציה גבוהה שתעזור להתמודד גם במצבים פחות נוחים

סוחר חייב באופן עקבי לשמור על רמת מוטיבציה גבוהה, על מנת שלא יתפתה לבצע פעולות אימפולסיביות שיכולות לפגוע בתוצאות שלו. לצורך כך עליו לתכנן היטב את הפעולות שלו בכל זמן נתון. "זוהי הסיבה שהסטודנטים של ביג שוט יוכלו ליהנות מתמיכה על ידי חדר מסחר שמעניק מענה וייעוץ בזמן אמת על ידי צוות מומחים שיוכלו לתת להם את המוטיבציה הנדרשת, לצד מענה על שאלות דקה לפני ביצוע פעולות, כך הם יוכלו להתמודד עם התהליכים, גם במצבים פחות נעימים". מספר לנו ברנד. אין ספק שתמיכה זו מעלה את הביטחון העצמי של הסוחר בזמן אמת.

זכרו שמדובר במסע שלוקח זמן

אל תצפו להתעשר מעסקה אחת. לכן חשוב לשמור על משמעת ברזל לאורך זמן, כדי לראות תוצאות לאורך זמן. "סוחר צריך להבין שהוא מקים עסק שנקרא מסחר, הוא הבעלים והעובדים שלו, ולכן עליו לחשוב כמה כסף הוא מוכן להשקיע בהקמת העסק ותפעול שלו (הוצאות שוטפות וכד׳) ולזכור שבית קפה מחזיר את ההשקעה שלו רק אחרי 3 שנים במקרה הטוב. פה מדובר על השקעה מינימאלית, ואם תהיה טוב ההחזר השקעה יכול לקרות כבר בשנה הראשונה של העסק שלך". מסביר לנו ברנד.

תמיד לרצות ללמוד ולהתפתח עוד

מסחר יומי הוא מסע מרתק העובר בין הצלחות והפסדים, ולכן תמיד צריך לשאוף ללמוד בקורסי ביג שוט עוד כדי להגיע לתוצאות טובות יותר. את הלימוד וההשראה מומלץ כמובן לקחת ממנטור שעבר את הדרך, עשה טעיות וכיום הוא שולט בזירה.

אל תסכנו יותר מ 1% מגודל התיק בעסקה אחת

כאשר נכנסים לפוזיציה שאינה בטוחה, מומלץ לא לסכן יותר מ- 1% מהתיק שלנו, ולא את כל התיק במכה. גישה שכזאת תאפשר לסוחרים ליהנות ממרחב תנועה והם לא יהיו נעולים בפוזיציה אחת על כל התיק או נתח נכבד ממנו, כלומר לסכן חלק קטן מאוד.

לסחור רק שעתיים ביום לא יותר מזה

בדיוק כמו כל ספורטאי, תעקבו אחרי הנתונים והעסקאות כדי להבין במה אתם טובים יותר ומה צריך שיפור. זכרו, תמיד להתחיל בסיכון קטן ולגדול עם הזמן.

אולי יעניין אותך גם!