גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מה צריך לדעת על עסקאות מקרקעין?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

עסקאות מקרקעין, יכולות להביא רווח גדול ל2 הצדדים, אולם, לפעמים, משהו בעסקאות פסול או לא טוב. ואז, העסקאות יביאו לעיתים תסבוכת כלכלית לקונה. לפעמים, יכולה להיות בעיה בהגדרת הרישום של בעלי הקרקעות. לפעמים, יש בעיה בשווי הקרקע, שהצדדים אינה מודעים לה. לכן, יש צורך בהזמנת שמאי מקרקעין, ובדיקה יסודית של שווי הקרקע והזכויות לפני ביצוע העסקה. במאמר, נסביר מה צריך לדעת על עסקאות מקרקעין לפני ביצוע העסקה.

האם יש בעיה ברישום המקרקעין?

לפעמים, אפשר להתעניין בעסקת מקרקעין, מבלי לדעת שיש בעיה ברישום. לפעמים, הקרקע נמצאת תחת עיקול בנקאי. לפעמים, הקרקע רשומה תחת הערת אזהרה, ולא ניתן לבצע בה שום

פעולות.

בנכס בנוי- האם יש עבירות בנייה?

לפעמים, רוצים לרכוש נכס מסוים, אך לא יודעים שלנכס יש עבירות בנייה. לפעמים, מתבצעות הרחבות לא חוקיות. הרחבות שלא בשטח המאושר על ידי תב"ע, או הרחבות שנעשו על ידי פלישה לחלל משותף של בניין, מבלי אישור תב"ע, ומבלי להוציא אישור שכנים. גם סגירה לא חוקית של מרפסת, מהווה עבירת בנייה.

האם ניתן להרחיב את הנכס?

פעמים רבות, קונים נכס, מבלי לדעת על פוטנציאל הרחבה של הנכס. לפעמים, ניתן לגלות שהתב"ע מאפשר הוספת קומה, או חדר. תוספות פוטנציאליות אלו, מעלות את שווי הנכס, ויש להן חלק בשיקולים של רכישת הנכס.

מה מתוכנן באזור הנכס?

כאשר שמאי דירות ומקרקעין מקצועי נותן הערכת שווי נכס, השמאי בודק מהם התוכניות העתידיות באזור הנכס. לפעמים ייערכו שינויים באזור הנכס. שינויים אלו יכולים לפעמים להעלות את שווי הנכס, ולפעמים להוריד. לכן, חשוב לדעת ולחשב מראש שינויי סביבה אלו.

כמו כן, כאשר קונים דירה באזור מסוים, מודעים מה איכות החיים בדירה זו. כאשר כל הסביבה הולכת להשתנות, יש לדעת זאת מראש. למשל: אזור מגורים שקט, אשר בקרבתו עומדים להבנות מגדלי מגורים, ומרכז מסחרי. למי שמחפש לרכוש נכס נדל"ן בסביבה שקטה, מומלץ לשקול היטב את כדאיות הרכישה.

חשוב להביא שמאי חיצוני לפני ביצוע העסקה:

לכן, לפני שמחליטים לבצע עסקת נדל"ן, חשוב להביא שמאי מקרקעין חיצוני. השמאי, חייב להיות ניטרלי, ולא שייך לשום צד. מומלץ גם שהשמאי לא יהיה קשור לבנק, או לחברת נדל"ן. אולם- על דו"ח השמאי להיות מקובל בכל הגופים הרשמיים.

עוד מידע תמצאו באתר של פז מקרקעין ונדל"ן

אולי יעניין אותך גם!

ארבע יתרונות של גט ברבנות

גירושין, בדרך כלל נצפים מבעד לעדשה של מצוקה, יכולים לפעמים להביא יתרונות בלתי צפויים, במיוחד בהקשר הייחודי של הרבנות. למרות שהאתגרים נידונים