גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

האם כל יועץ משכנתאות הוא אובייקטיבי?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

אז לפני שנענה על השאלה הזאת, נחלק את שוק יועצי המשכנתאות לשניים:

יועץ משכנתא פרטי

יועץ משכנתא של הבנק

 

יועץ משכנתאות של בנק:

 

  • את המשכנתא כאומר אנחנו לוקחים מהבנק – האיטנרס של הבנק אם כן, ובתוכו יועץ המשכנתאות של הבנק, הוא להרוויח כמו שיותר כסף ולכן האינטרס של הבנק – שאותו מייצג יועץ המשכנתאות של הבנק – הוא שתשלמו כמה שיותר.

 

  • בנוסף, לכך שיועץ המשכנתאות של הבנק בעל אינטרס שתשלמו כמה שיותר, יועץ המשכנתאות של הבנק גם ירצה שתקנו ממנו ולא מהמתחרים. לכן אם תציגו ליועץ המשכנתאות של הבנק משכנתא בתנאים טובים יותר מהמתחרים, כנראה שהוא לא בדיוק יגיד לכם "וואו, הצעה מעולה, עדיף לכם לסגור עם המתחרים!" הוא ינסה למכור לכם את המשכנתא שלו, ואם היא פחות טובה אז הוא יציג את הצדדים הטובים ויעלים עין מהצדדים הפחות טובים של המשכנתא, כמו כל איש מכירות.

 

נמצא אם כן שיועץ המשכנתאות של הבנק כפוף לבנק ולאינטרסים של הבנק וגם האינטרס האישי שלו הופך להיות כמו של הבנק כי כך בעצם יועץ המשכנתאות מקבל תגמול והערכה, על פי מספר המשכנתאות שהוא גייס וכמה שהמשכנתאות נמכרו בריבית גדולה יותר כך יועץ המשכנתאות של הבנק מעורך יותר. אם כן יועץ המשכנתאות של הבנק אינו אובייקטיבי ומשמש כאיש מכירות לכל דבר.

 

בכל זאת נציין יתרון ליועץ המשכנתאות של הבנק –  כאיש מכירות שרוצה למכור, ובעקבות תחרות גדולה בשוק, יועץ המשכנתאות יעשה מאמץ גדול להשיג תנאים טובים יותר בשביל "לסגור עסקה" ויילחץ על הבנק.

 

יועץ משכנתאות פרטי:

 

  • יועץ משכנתאות פרטי (הכוונה גם לחברה ליעוץ משכנתאות) הוא בהגדרה הוא יועץ משכנתא אובייקטיבי מכיוון שהוא יועץ חיצוני ואינו חלק מהמלווה, מהבנק. אין לו אינטרס מסויים שתשלמו משכנתא גבוהה יותר או תרכשו משכנתא דווקא בבנק ספציפי.

 

  • האינטרס של יועץ המשכנתאות פרטי הוא בדיוק ההפך, שתשלמו כמה שפחות ותספרו לכל העולם כמה יועץ המשכנתאות עזר לכם וחסך לכם כסף:)

 

מומלץ בלי קשר לעזרה מיועץ המשכנתא, ללמוד מושגים כלליים בעולם המשכנתאות וללמוד לחשב החזר משכנתא חודשי.

אולי יעניין אותך גם!

בחינת ההטבות של מזגני Multi Inverter ו-VRF

בתחום בקרת האקלים המודרנית, האבולוציה של טכנולוגיית מיזוג האוויר הייתה לא פחות ממדהימה. בין החידושים הבולטים ניתן למנות את מערכות ה-Multi Inverter

תובנות מומחים: יסודות ניקוי ספות

ניקוי ספות הוא היבט שלעתים קרובות מזלזלים בו בתחזוקה ביתית שיכול להשפיע באופן משמעותי על הניקיון והנוחות הכללית של חלל המגורים שלך.