גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

בודק שכר

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

כמעט כל ארגון מעסיק היום מומחה בבדיקת שכר, מה שנקרא בודק שכר, כחלק בלתי נפרד ממחלקת הנהלת חשבונות של העסק או במסגרת עבודה של משרד חיצוני, הן של הנהלת חשבונות או של רואי חשבון.

התפקיד של בודק שכר, הוא לוודא שהעובדים מקבלים את השכר בהתאם לתנאים שלהם, לבחון את התנאים ושהם עומדים בתנאי החוק, לפקח על חלוקת המשכורת שמתבצעת באופן סדיר, ולוודא שאין חריגות, מעילות או כל דבר אחר שאיננו חוקי.

מבחינת העובדים בעסק, חשוב מאוד שיהיה בודק שכר ובוודאי שיעשה את עבודתו נאמנה, שכן אם חס וחלילה קיימת בעיה מסוימת, אזי הוא יעלה עליה, יטפל בה ואם יהיה צורך גם ידווח עליה. לעומת זאת, מצד החברה, חשוב שיהיה בודק שכר מוסמך, מאחר והוא יכול לפקח שתהליך כתיבת המשכורת והענקתם לעובדים מתבצעת בצורה חוקית וישרה, שאין לעובדים שום סיבה להתלונן ויתרה מזו להגיש תלונה על החברה, כמו כן, בודק שכר מנוסה ומקצועי, ידע לפקח על כל הנושא של המשכורות בחברה ולוודא שאין מעילות, אין גניבות, עיוותים או דברים אחרים אסורים על פי חוק.

על מנת להיות בודק שכר מוסמך יש לעבור קורס בנושא, לקורסים יכולים לגשת אך ורק אנשים שעוסקים בתחום של ראיית חשבון וחשבונאות. במסגרת הקורס לומדים על חוקי העבודה השונים (כולל חוקי עבודה קיבוציים, חוזי עבודה פרטיים, עובדי קבלן ועוד), חשבונאות כללית, מערכות שכר, תפקיד הבודק וכן כל מה שקשור לאתיקה בתחום.

צריך לומר, בודק עבודה זו לא עבודה פשוטה, היא מחייבת הרבה פעמים התנגשות עם גורמים מסוימים, לעיתים עם גורמים חזקים בחברה, מנהלים וגורמים אחרים שאמורים לספק את המשכורות, ומצד שני עם העובדים, אשר במקומות מסוימים כידוע, הם מאוגדים ויש מאחוריהם ועד חזק אשר יכול להגן על העובדים. לצד כל זה, בודק שכר גם צריך להיות איש אמין, מקצועי, להיות מסוגל לעמוד מול הגורמים השונים והכי חשוב, להיות קשוב לחוק ולוודא שאחרים וכמובן גם הוא, פועלים על פיו בצורה מלאה, שקופה כפי שהם מתבקשים לעשות.

אולי יעניין אותך גם!

ארבע יתרונות של גט ברבנות

גירושין, בדרך כלל נצפים מבעד לעדשה של מצוקה, יכולים לפעמים להביא יתרונות בלתי צפויים, במיוחד בהקשר הייחודי של הרבנות. למרות שהאתגרים נידונים

תובנות חיוניות לחקר האטרקציות באילת

אילת, פנינה הדרומית של ישראל, היא עיר של ניגודים תוססים ואטרקציות מגוונות מבית funtasy, המציעה יותר מסתם בילוי שטוף שמש. בעוד שהנופים