גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

אשראי חוץ בנקאי

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

בשנים האחרונות אנחנו נחשפים יותר ויותר לרעיון של אשראי חוץ בנקאי. לא מעט אנשים פרטים בוחרים להשתמש באופציה זו בשביל להתמודד עם קשיים כלכליים שונים, לא מעט אנשים לוקחים הלוואות על מנת לרכוש פריטים ואלמנטים שונים, דרך אשראי שכזה.

מה זה בעצם אשראי חוץ בנקאי? עד לפני מספר שנים ידענו שאם אנחנו רוצים הלוואה, אזי שיש שני מקומות אליהם אנחנו יכולים ללכת, בנקים או השוק האפור. הבנק היה נוהג בשמרנות רבה ועל כן לא תמיד היה נותן לנו הלוואה, ואם כן אז בתנאים מאוד מגבילים, זאת על מנת שלא יווצר מצב, שאנחנו ניקח הלוואה ולא נוכל להחזיר אותה. השוק האפור הוא כמעט ללא פיקוח, ולכן ההלוואות בו יכולות להתנהל עם ריביות מאוד גבוהות שהופכות את ההלוואה ללא כדאית. אנחנו לא מדברים על הלוואות שניתנות אצל גורמים פליליים או קרובים לכך, אלא גורמים רגילים שמלווים כסף.

לכן נוצר צורך בגורם נוסף שיעניק הלוואות בצורה סדורה וסבירה. אשראי חוץ בנקאי. מדובר על גופי מימון שונים, שאינם קשורים לבנקים ומעניקים הלוואות לצרכים שונים. החל מהלוואות ללימודים, רכישת רכב, טיולים, טיפולים רפואיים ועוד. צריך לומר, ההלוואות לא ניתנות לרכישת דירה, מדובר על הלוואות בסכומים מוגבלים, ובדרך כלל בתנאים קבועים.

העניין הוא, שאותן הלוואות ניתנות לנו בתנאים הרבה יותר נוחים מאשר הבנק, במובן הזה שאנחנו יכולים לקבל ריביות נמוכות, ופריסה על פני תקופה רחבה. מה עוד שאותן הלוואות ניתנות לנו ללא שום צורך בערבויות או בטחונות, אנחנו יכולים לקבל אותן מיד ללא שום בעיה. זה כמובן מקל מאוד על כל התהליך מבחינתנו.

חשוב להדגיש, לא כל אחד יכול לקבל הלוואה כזו, החברות לא יעניקו הלוואות למי שאין ביכולתו להחזיר, וכן מי שלא מחזיר, ימצא את עצמו בבעיה רצינית. כלומר, עדיין מדובר בהלוואה שאנחנו צריכים לדעת שאנחנו מסוגלים להחזיר אותה ולהיות מוכנים לכך, שאם לא תהיה לנו אפשרות לעשות זאת, אזי שאנחנו עלולים למצוא את עצמנו בבעיה לא קטנה, בין אם זה בטווח הקצר או הארוך.

אולי יעניין אותך גם!

בחינת ההטבות של מזגני Multi Inverter ו-VRF

בתחום בקרת האקלים המודרנית, האבולוציה של טכנולוגיית מיזוג האוויר הייתה לא פחות ממדהימה. בין החידושים הבולטים ניתן למנות את מערכות ה-Multi Inverter

תובנות מומחים: יסודות ניקוי ספות

ניקוי ספות הוא היבט שלעתים קרובות מזלזלים בו בתחזוקה ביתית שיכול להשפיע באופן משמעותי על הניקיון והנוחות הכללית של חלל המגורים שלך.